بین‌الملل

دمشق: قطعنامه‌های شورای امنیت به دلایل سیاسی اجرا نمی‌شود

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که برخی کشورها به دلایل سیاسی و زیرپا گذاشتن ارزش‌های اخلاقی به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه عمل نمی‌کنند.

به گزارش سیمای وطن، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بشار الجعفری، معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با طارق تلاحمه، معاون مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه خاورمیانه و شمال آفریقا”اوچا” بر لزوم پایبندی تمام کشورها و نهادهای بین‌المللی به قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کرد.

وی بر لزوم اجرای قطعنامه ۲۶۴۲ شورای امنیت درباره ارسال کمک‌ها به سوریه از طریق مرزها تأکید کرد و گفت: مشکل این است که برخی کشورها به دلایل سیاسی و زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه عمل نمی‌کنند. تمام قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه بر حاکمیت سوریه بر تمام خاک خود و استقلال سیاسی و تمامیت ارضی تأکید دارند.

الجعفری به پیامدهای خطرناک مداخله خارجی در امور سوریه و طولانی کردن بحران به ویژه نقش ویرانگر ترکیه در تشدید اوضاع و نقض قوانین بین المللی از طریق حمایت از تروریست‌ها و بازی کردن با موضوع آب‌ها و نقش آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی و تأثیر سرقت منابع ملی سوریه بر مردم این کشور اشاره کرد.

وی تأکید کرد:‌ سوریه مایل است با سازمان ملل و نهادهای آن همکاری کند. ما از نقش مثبت سازمان ملل در دفاع از قوانین بین المللی به رغم تلاش برخی کشورها برای دور زدن سازمان ملل و تحمیل قانون جنگل قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا