اسلایدورزشی

انوشیروانی: باید جایگاه بین‌المللی خود را بازیابیم

به گزارش صفحه تجارت، مجمع فوق‌العاده فدراسیون وزنه‌برداری صبح امروز (یکشنبه) در محل هتل المپیک برگزار شد. در این مجمع مریم کاظمی‌پور،آرش فرهادیان مدیر کل امور استان‌های ورزشی وزارت ورزش، غلامرضا نوروزی نایب رییس کمیته ملی المپیک، سجاد انوشیروانی سرپرست، بهداد سلیمی نایب رییس، حسین مقامی دبیر و شماری از روسای هیئت‌ها و ورزشکاران رشته‌وزنه برداری حضور داشتند.

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در ابتدای این مجمع گفت: وزنه‌برداری به معنای واقعی کلمه شرایطی دارد که اعضای مجمع از آن آگاه هستند. از وزیر ورزش برای سپردن سکان وزنه‌برداری به من تشکر می‌کنم. باید از سیدمحمد پولادگر به خاطر حمایت از این رشته تشکر کنم. وزنه‌برداری ایران در جهان مدعی است و نباید در روند رو به رشد آن وقفه ایجاد شود و برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در همین راستا بود. البته ما تنها ۱۱۶ ورزشکار در مسابقه استعدادهای برتر داشتیم که این عمق فاجعه است. مشکلات مربوط به یک دوره کوتاه نیست.

وی ادامه داد: با این شرایط من و تمام خانواده وزنه‌برداری در تلاشیم تا این رشته به ریل موفقیت بازگردد. قهرمانان جمع شدند تا با برنامه‌ریزی خوب، گام‌های اساسی برداریم و با مقامات دولتی نیز جلساتی داشتیم. بیش از سه میلیارد بدهی داشتیم که اکنون به کمتر از یک میلیارد رسیده است. برای مجهز کردن کمپ‌های تیم ملی نیز باید مبلغی بیش از چهار میلیارد تومان هزینه شود و این کار با بودجه کم دولتی امکان‌پذیر نیست.

سرپرست فدراسیون این را هم گفت: در چند ماه گذشته اعزام‌های متوالی داشتیم و باید به زودی به مسابقات جهانی کلمبیا برویم. مشکلات مالی و زیرساختی زیادی داریم و باید با تلاش خانواده وزنه‌برداری برطرف شود. این مشکلات زیبنده خانواده وزنه‌برداری نیست. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش، وزنه‌برداری را به بهترین سمت ببریم و بانوان در المپیک آینده مدال کسب کنند.

انوشیروانی گفت: ایران قطب وزنه‌برداری جهان و آسیا است و این مهم مورد تایید فدراسیون‌های جهانی و قاره‌ای است ما باید جایگاه خود را در نهادهای بین‌المللی بازیابیم. اختلافات خانوادگی باید به خاطر وزنه‌برداری کنار گذاشته شود.  اعتبار و بودجه دولتی کفاف وزنه‌برداری را نمی‌دهد و به دنبال حامیان مالی هستیم تا اعتبار مورد نیاز این رشته تامین شود و به زودی نیز حامی مالی برای وزنه‌برداری گرفته می‌شود.

حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون نیز گفت: از روز اول حضور تیم جدید به دنبال برگزاری یک مجمع عمومی بودیم که به خاطر کارشکنی تیم قبلی امکان پذیر نبود تا مجبور شویم مجمع فوق‌العاده برگزار کنیم. هدف از برگزاری این مجمع بررسی و تصویب یک اساسنامه و چهار دستورالعمل است.

وی گفت: اساسنامه جدید فدراسیون مورد تایید دولت است و برای وجاهت قانونی باید رای مثبت اعضا را بگیرد. تمام نواقص گذشته برطرف شده است و خوشبختانه با رای اکثریت مجمع تصویب شد. دستورالعمل بعدی مجمع شرایط نامزدهای ریاست و دیگر پست‌های اجرایی بود که به رای گذاشته شد. کلیات این دستورالعمل مورد تایید ورزش کشور است. در دستورالعمل جدید شمار رای اعضا و قانون نصف بعلاوه یک نیز مورد تایید است تا از اتفاقات قبلی جلوگیری شود.

آرش فرهادیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی نیز در این مجمع در توضیح مدال قهرمانی به عنوان سابقه مدیریتی گفت: پیشنهاد می‌کنم مدال المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی سه سال سابقه مدیریتی و مدال آسیایی و جهانی ۲ سال سابقه محسوب شود. برای ریاست فدراسیون قهرمانان صرفا نباید سابقه مدالی داشته باشند، بلکه باید ترکیبی از قهرمانی مدیریتی باشد.

در ادامه پیشنهاد فرهادیان به رای گذاشته شدو به تصویب رسید. البته در تمام تورنمنت‌ها مدال مجموع محاسبه خواهد شد نه مدال یک حرکت.

مورد بعدی حضور مربیان دارای حکم محرومیت در کمیسیون‌های ورزشکاران بود که نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی توضیحاتی درباره آن داد.

تصمیم گیری در این زمینه به مجمع عمومی واگذار شد و بعد از تبادل نظر دستورالعمل کمیسیون مربیان فدراسیون به تصویب مجمع رسید.

همچنین دستورالعمل کمیسیون ورزشکاران نیز بدون مخالف تصویب شد.

انوشیروانی: باید جایگاه بین‌المللی خود را بازیابیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا