بین‌الملل

لاوروف: غرب برای دشمن‌تراشی علیه ما به اروپای شرقی فشار می‌آورد/ زلنسکی مجری دیکته‌های غرب است

وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از شماری از کشورهای غربی، تاکید کرد که غرب، اروپای شرقی را برای دشمنی با روسیه تحت فشار قرار داده است.

به گزارش سیمای وطن، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی که به صورت ویدئویی برای گفتگو درباره تعدادی از مسائل بین المللی برگزار شد، با اشاره به تشدید تنش بین کشورش و غرب و به دنبال آن، بسته شدن حریم هوایی سه کشور در مقابل هواپیمای حامل وی که عازم بلگراد بود، از غرب به شدت انتقاد کرد.

وی تاکید کرد که غرب در رفتار خود لجام گسیخته و وحشی شده است.

لاوروف همچنین با تاکید بر اینکه روابط مسکو و بلگراد توسط هیچکس از بین نخواهد رفت، گفت که بستن حریم هوایی کشورهای همسایه صربستان در مقابل هواپیمای وی اقدامی بی سابقه است.

وی در ادامه گفت معتقد است که کشورهای اروپای غربی به کشورهای اروپای شرقی برای تبدیل شدن به دشمنی علیه روسیه فشار می‌آورند.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان داشت که این رویکرد اروپایی‌ها نسبت به کشورش صحت و درستی تصمیم عملیات نظامی روسیه در اوکراین را تایید می‌کند.

 لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به اجرای دستور کار غرب علیه مسکو متهم کرد.

این مقام روس در خصوص موضوع گسترش ناتو به اروپای شرقی هم بار دیگر بر مواضع ثابت کشورش و مخالفت با الحاق سوئد و فنلاند به این بلوک نظامی تاکید کرد و این اقدام را تهدیدی برای امنیت ملی روسیه دانست.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا