بین‌الملل

تاکید مقام پاکستانی بر نقش مهم تهران و اسلام‌آباد درباره صلح افغانستان 

به‌ گزارش روز پنجشنبه سیمای وطن، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه‌ای در خصوص دیدار خانم «حنا ربانی» با اعضای هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر مشاور امور خارجه پاکستان خواستار تعامل سازنده جامعه جهانی با حاکمان موقت افغانستان در جهت تضمین رفاه و توسعه مردم این کشور شد.

ربانی با اشاره به پیوندهای ریشه دار و دوستی برادرانه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان همسایگان افغانستان تاکید کرد: نقش همسایگان از جمله تهران و اسلام‌آباد برای صلح و ثبات در افغانستان بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی با اعلام تعهد پاکستان به افغانستان صلح آمیز و با ثبات، گفت: با توجه به چالش های متعدد و پیچیده ای که افغانستان با آن مواجه است، تعامل پایدار جامعه جهانی با حکومت موقت افغانستان اجتناب ناپذیر است.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای خود افزود: پیش از این دیدار؛ نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران با “محمدصادق” نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان دیدار و طرفین بر تقویت همکاری مشترک برای پیشبرد اهداف صلح و توسعه منطقه‌ای توافق کردند.

«حسن کاظمی قمی» که برای رایزنی با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده است، روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در سفر به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور، تاکید کردم امنیت وثبات در افغانستان به معنی امنیت در کشورهای منطقه است.

وی افزود: آمریکا و برخی دولت‌های همکار آن، اساس بی‌ثباتی در منطقه می‌باشند.

سفر کنونی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان درحالی انجام می‌شود که نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان نیز ۲۶ مهرماه امسال به تهران سفر کرد و با مقام‌های کشورمان از جمله وزیر امور خارجه دیدار کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا