بین‌الملل

اردن: رژیم صهیونیستی عملیات‌ نظامی علیه فلسطینیان را متوقف کند

به گزارش سیمای وطن از روزنامه الرأی اردن، وزارت خارجه اردن حمله به شهرهای نابلس و رام الله در کرانه باختری را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که امان تجاوزات مستمر اسرائیل به شهرهای فلسطین و حملات مکرر به آنها را محکوم می‌کند که آخرین آن حمله به شهرهای نابلس و رام الله در سحرگاه روز سه‌شنبه است.

امان همچنین نسبت به تشدید تنش نظامی اسرائیل که به چرخه جدیدی از خشونت دامن خواهد زد، هشدار داده و گفته که هزینه آن را همه پرداخت خواهند کرد.

وزارت خارجه اردن همچنین گفته است که این اقدامات رژیم صهیونیستی، راهکار دو دولتی و فرصت‌های صلح را از بین می‌برد و جامعه بین‌الملل باید فورا برای حمایت از ملت فلسطین دست به کار شود و تلاش واقعی را برای تحقق صلح عادلانه فراهم کند.

وزارت خارجه اردن در پایان بر اهمیت اقدام فوری جامعه بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین و آغاز تلاشی واقعی برای دستیابی به صلح عادلانه‌ای که پایان بخش اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین باشد، تأکید کرد.

پیش تر «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفته بود که حل مساله فلسطین کلید راه حل در منطقه است.

رژیم صهیونیستی از حدود دو هفته پیش و درپی عملیات مقاومتی گروه مبارز “عرین الاسود” شهر نابلس را بسته است.

سران رژیم صهیونیستی از بیش از سه ماه اخیر و به ویژه بعد از تجاوز نظامی سه روزه این رژیم به نوار غزه، با افزایش مقاومت مسلحانه و مردمی ملت فلسطین در کرانه باختری روبرو هستند.

با وجود همه این تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی، مردم و مبارزان فلسطینی در کرانه باختری بر شدت عملیات خود علیه نظامیان و شهرک نشینان این رژیم در کرانه باختری افزوده‌اند؛ به گونه‌ای که صدای بسیاری از رسانه‌ها و تحلیلگران صهیونیست را درآورده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها ربوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا