اسلایدورزشی

استقلال قهرمان حذفی نشود هواداران سرشان را بالا نمی‌گیرند!

ایمان گودرزی؛ استقلال در آخرین بازی لیگ مقابل صنعت نفت به تساوی رسید و به نوعی کار دشوار خودش در رسیدن به قهرمانی را سخت تر کرد، حالا اما و اگرها برای دفاع از عنوان قهرمانی به پیچیده ترین حالت خود رسیده است و آبی ها شاید بیشتر تمرکز خود را به جای لیگ روی جام حذفی بگذارند، استقلال در هفته های اخیر انواع و اقسام مشکلات مدیریتی را پشت سر گذاشته و از طرفی مصدومیت کوین یامگا مشکلات تیم را بیشتر کرده است. باید دید در هفته های پایانی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و در نهایت ساپینتو می‌تواند جامی را به ارمغان بیاورد یا خیر. در مورد شرایط هفته های اخیر تیم با محسن یوسفی پیشکسوت با اخلاق این تیم هم کلام شده‌ایم که با هم آن را می‌خوانیم؛

*مساوی مقابل صنعت نفت استقلال را از قهرمانی دور کرد، نظر شما در این مورد چیست؟

استقلال برای قهرمانی به برد در 3 بازی باقیمانده نیاز داشت، اما ضعف خط حمله تیم باعث شد تیم به پیروزی نرسد. متاسفانه بازی های هجومی هفته های قبل را از استقلال در این بازی ندیدیم و 3 امتیاز بسیار حساس را در هفته های پایانی از دست دادیم و حالا به احتمال بسیار زیاد قهرمانی را نیز از دست داده‌ایم. در چند ماه اخیر باشگاه مشکلات زیادی داشت و حالا این مشکلات به زمین نیز انتقال پیدا کرده‌اند و بازیکنان کیفیت قبل را ندارند.

*عدم پرداختی مطالبات بازیکنان نقشی در افت کیفیت تیم نداشته؟

بازیکنان بعد از بازی همیشه دنبال توجیه هستند و دلیل ناکامی را عدم دریافت مطالبات خود می دانند. اگر باشگاه می‌توانست به موقع پول ها را پرداخت کند دیگر بازیکنان بهانه ای نداشتند. اگر باشگاه بتواند حقوق کادر فنی و بازیکنان را به موقع پرداخت کند نتیجه آن این می‌شود که 3 امتیاز مهم در این مقطع از فصل از دست نمی‌رود.

*به نظر شما استقلال می‌تواند قهرمان جام حذفی شود؟

استقلال باید از نظر روحی روانی روی خودش کار کند تا حداقل یک جام بگیرد و هواداران را خوشحال کند. اگر این جام نیز از دست برود هواداران سرشان را نمی‌توانند بالا بگیرند. با این قهرمانی شخصیت تیم حفظ خواهد شد.

*دلیل ناکامی این فصل استقلال را چه می‌دانید؟

استقلال تیم بسیار خوبی در ابتدای فصل بست اما مشکلات مدیریتی به این تیم ضربه زد. بخشی از نتیجه نگرفتن تیم به خاطر مدیریت بد تیم بود، بخشی به خاطر ضعف بازیکنان و همچنین خلا یک بازیکن بازی ساز در تیم به خوبی احساس می‌شد.

*در مورد رفتار کنار زمین ساپینتو نظرتان چیست؟

زمانی که تیم نتیجه می‌گیرد همه به به و چه چه می‌کنند که چه مربی خوب و با تعصبی است و وقتی می‌بازد می‌شود هوچیگر؟ مثل اینکه نتاییج را با اخلاق سرمربی می‌سنجند. اگر سرمربی آرامش داشته باشد این آرامش به تیم هم منتقل می‌شود و تیم می‌تواند به خوبی دستورات تاکتیکی را پیاده کنند. اگر او بتواند احساساتش را کنترل کند و فصل بعد در تیم بماند از نظر فنی توانایی این را دارد که تیم را قهرمان کند.

*شایعاتی وجود دارد که باید برای بازی فینال حذفی از داور خارجی استفاده شود؟

اگر داور خارجی بیاورند باز هم ممکن است اشتباه کند. می‌بینیم که لیگی مثل انگلیس چقدر اشتباه دارد اما وی ای آر این مشکلات را برطرف می‌کند. تا زمانی که وی ای آر به لیگ نیاید نمی‌شود تضمین کرد که داوران اشتباه نمی‌کنند چه ایرانی چه خارجی.

257 251

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا