ورزشی

بسکتبال شهرداری گرگان و سرمایه ای که نباید اسیر تبعیض می شد

تیمی  که با شایستگی و با هدایت نیکا بیک لیک لی فینالیست شد و حتی استحقاق قهرمانی را هم داشت اما تصمیم بحث برانگیز داوریروی امتیاز پایانی آیدا گلمحمدی از تیروژ حیات کردستان سبب شد رویارویی هیجان انگیز این دو تیم در نهایت با قهرمانی نمایندهکردستان پایان یابد.

تیروژ حیات که خیلی زود و بدلیل هزینه های همگفت تیمداری انصراف خود را اعلام کرد اما در خصوص گرگان، شاید کسی تصور نمیکرد، تیم بانوان مورد توجه و تمرکز سیاست های شورای شهر و شهرداری گرگان نباشد تا جاییکه بالاخره کار به آنجا رسید که در مراسمقرعه کشی لیگ برتر بسکتبال، فرصت ده روزه به این تیم برای ارسال مدارک داده شد.

این احتمال بسیار زیاد است که شهرداری گرگان در نهایت با ارسال مدارک، در قالب یکی از ۸ تیم لیگ برتر بسکتبال بانوان قرار گیرداما موضوع در همین مهم نهفته است که آیا استحقاق بسکتبال بانوان گرگان این بود که با استرس و دقیقه ی نود حضورش را رسمیتببخشد؟

شورای شهر و شهرداری گرگان در زمینه ی بانوان نمره ی منفی می گیرند که سرمایه ی عظیم بانوان را با فشار اذهان عمومی و جامعهبسکتبال روانه ی لیگ برتر کردند و تفاوت بسیار زیادی بین جامعه ی بانوان و آقایان قائل شدند.

تیمی که یک سرمربی با دانش گرگانی در اختیار داشت  و نیکا بیک لیک لی به عنوان یکی از نمادهای بسکتبال بانوان گرگان حتیشایستگی های خود را در عرصه ی مربیگری تیم های ملی هم نشان داده است.

او در صورت نهایی شدن حضور شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال بانوان باید تیمی را روانه ی مسابقات کند که کار فوق العادهسختی برای در کورس بودن قهرمانی دارد و بازیکنان فصل قبلش را هم از دست داده است.

اکنون حتی اگر در لحظه آخر گرگان در بانوان تیمداری کند، این سوال وجود دارد که با وجود هزینه های هنگفت تیم بزرگسالان که دررسانه های مختلف منتشر شد چرا بانوان بسکتبالیست تا این حد مورد بی توجهی بودند و در قالب سیاست های حمایتی شورای شهرقرار نگرفتند.

مساله مهم این است که شورای شهر و شهرداری گرگان قدر بخش مهمی  از سرمایه های خود را ندانستند و تیم بانوان شهرداری گرگاننباید

در گیر این موضوع مهم تیمداری یا عدم تیمداری می شد .

امیدواریم اگر شهرداری گرگان بار دیگر به لیگ برتر بانوان آمد، با هوشمندی مربی با کلاس خود و جبران مافات از سوی باشگاه،حضور مقتدرانه ی دیگری را در راستای رونق این ورزش دانشگاهی سپری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا