بین‌الملل

هاآرتص: ارتش اسرائیل نبرد اصلی را باخته است

یک رسانه عبری زبان در گزارشی به دروغ پردازی ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش آن برای گمراه کردن افکار عمومی اذعان و تاکید کرد که این مسئله منجر به “شکست داخلی” آن شده است.

به گزارش سیمای وطن، روزنامه عبری زبان “هاآرتص” در گزارشی درباره نتایج تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی درباره شهادت شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در کرانه باختری نوشت که ارتش این رژیم تلاش می‌کند که حقایق درباره اتفاقات مهم ازجمله قتل ابو عاقله، تجاوزات به غزه و دیگر اقدامات را کتمان کند.

این روزنامه نوشت که این مسئله و دروغپردازی ارتش رژیم صهیونیستی در واقع باعث شده است که در “نبرد حقیقی” شکست بخورد.

در این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل اخیرا تلاش کرد تا در نشستی رسانه‌های داخلی و خارجی را برای پوشش اعلام نتایج تحقیقات نظامی درباره پرونده شیرین ابو عاقله بسیج بکند اما خبرنگاران اطلاعات اعلامی ارتش را نپذیرفته و آن را باور نکردند و همین مسئله خبرنگار یکی از رسانه ها را به حد “انفجار” رساند و وی تاکید کرد که اطلاعات اعلامی ارتش اسرائیل نادرست است.

هاآرتص در ادامه نوشت: این اولین بار نیست که رسانه‌های خارجی روایت های ارتش اسرائیل از اتفاقات رخ داده را باور نمی‌کنند و این یک پدیده بسیار رایج است و تنها به خبرنگاران خارجی محدود نمی‌شود؛ طبق یک نظرسنجی که توسط موسسه دموکراسی اسرائیل در ابتدای سال جاری میلادی منتشر شد، اعتماد اسرائیلی‌ها به ارتش به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده است و انکار حقایق، تغییر در روایات و پنهان کردن اطلاعات در این موضوع سهیم بوده‌اند.

هاآرتص در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه ارتش رژیم اشغالگر در بسیاری از اتفاقات و رویدادهای بزرگ، اطلاعات جزئی و غیر موثق را منتشر کرده است، تاکید کرد که این رویکرد در کوتاه مدت و بلندمدت عواقبی را برای تل‌آویو به همراه خواهد داشت.

این رسانه در ادامه نوشت:  گزارش‌های متعدد و متفاوت ارتش در خصوص کشته شدن ابوعاقله بیانگر “شکست داخلی” ارتش است و همزمان با افزایش میزان انتقادات بین‌المللی از عملکرد ارتش اسرائیل، مقامات بلند پایه تل‌آویو و ارتش پیام‌های متناقضی را در این زمینه ارسال می‌کنند و در هیچ موردی حاضر به پذیرش مسئولیت نیستند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا