بین‌الملل

تدوین “سند آشتی” گروههای فلسطینی در الجزایر 

به گزارش سیمای وطن به نقل از شبکه روسیا الیوم، دومین روز از نشست گفت وگوهای ملی فلسطین با حضور نمایندگان ۱۴ گروه فلسطینی در الجزایر برگزار شد.

در پایان این نشست یک «سند آشتی» تدوین شد که شامل ۹ بند است. 

در این سند بر اهمیت وحدت ملی در راستای تحقق اهداف مشروع ملت فلسطین و مذاکره و گفت‌وگو برای حل و فصل اختلافات فلسطینی ها در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین تأکید شده است. 

این سند خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اختلافات و تحقق آشتی ملی و همچنین تداوم اصل مشارکت سیاسی با تمامی طرف ها و احزاب مختلف ملی فلسطین از طریق انتخابات است. 

این سند همچنین تسریع در راستای برگزاری انتخابات سراسری در کلیه مناطق فلسطین مطابق با قوانین تصویب شده را خواستار شده است.

در این سند بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی برخوردار از حمایت تمام گروه‌ها و اجرای استراتژی ملی متحدی برای مقابله با صهیونیست‌ها توسط این دولت تاکید شده است. 

طبق این سند، همچنین کارگروه الجزایر و فلسطین با ریاست الجزایر وظیفه نظارت بر اجرای توافق را برعهده دارد. 

به گفته مقامات الجزایری، نشست گروه‌های فلسطینی در واقع مقدمه‌ای برای نشست سران عرب است که از سوی دولت تبون به نام “نشست [حمایت از] فلسطین” نام گذاری شده است. 

این نام‌گذاری از سوی الجزائر برای یکپارچگی کشورهای عربی در حمایت از آرمان ملت فلسطین است. 

رئیس‌جمهوری الجزائر همچنین چندی پیش تأکید کرد که کشورش قضیه فلسطین را رها نخواهد کرد؛ چرا که این مساله به استعمارزدایی مربوط می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا