ورزشی

نزول و سقوط تیراندازی از توکیو تا هانگژو

جواد فروغی که از نخبگان ورزش کشور محسوب می شود و در یک فرآیند منطقی مسیر موفقیت را طی کرده بود، موفق به کسب مدال های طلای جهانی و المپیکی شد تا تیراندازی را در اذهان عمومی به عنوان رشته‌ی جدید مدال آور  تداعی کند.

تیراندازی با مدال المپیکی نشاط جدیدی در ورزش ایران به ارمغان آورد و هیجان خانواده ها را به هدایت فرزندان به سمت آموزش این رشته بیش از گذشته سوق داد.

رونق تیراندازی بعد ار المپیک توکیو به عنوان ارمغان مدال جواد فروغی بود که در یک مسیر درست از سوی فدراسیون حمایت و هدایتمی شد.

اکنون اوضاع با توجه به این مهم که دو‌ سال از المپیک توکیو گشته، بسیار متفاوت شده است.

مسیر درست تیراندازی ادامه پیدا نکرد و موفقیت ورزشکاران این رشته نه تنها استمرار نیافت بلکه با سیر نزولی همراه شد.

نزول جایگاه تیراندازی ایران با تغییرات مدیریتی فدراسیون همزمان شد و برنامه های جدید نه تنها موجبات رشد و ترقی را فراهم نکردبلکه جواب نداد و حتی موجبات پسرفت را رقم زد تا جایی که بازی های آسیایی هانگژو نه تنها هیچ اتفاق خاصی به جز یک مدال برنزمیکس رخ نداد بلکه در کمال تعجب، رتبه های بسیار نازل بیستم به پایین را برای قهرمانان و نامداران تیراندازی ایران بدنبال داشت.

اکنون با پایان یافتن این رویداد مهم و با توجه به پیام وزیر ورزش و جوانان  با محتوای بررسی شکستها، قطعا یکی از رشته هایی که باید ویژه مورد آسیب شناسی قرار گیرد، تیراندازی است که تغیرات مدیریتی و رویه ی جدید موجی از شکستها را پدید آورد .

تیراندازی طرفیت بالایی در کشور دارد و باید همچنان افتخارآفرین باشد و قطعا مسببان وضع موجود باید در خصوص نزول این رشته پاسخگو باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا