اقتصادی

اغتشاشات؛ زمینه‌ساز نوسانات اخیر شاخص بورس بود

حسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی سیمای وطن به افت شاخص بورس تحت تاثیر اغتشاشات ایجادشده در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: وجود افت و نوسانات در بازار سهام و ارز کاملاً منطقی است که وجود چنین روندهایی در این ۲ بازار را می‌توان ناشی از ۲ موضوع دانست.

 وی به نخستین عامل تاثیرگذار در ایجاد نوسانات بازارهای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: نخستین مساله موثر در نوسانات اخیر بازارها اغتشاشاتی است که در کشور ایجاد شد.

حیدری اظهار داشت: در هر کشوری ایجاد التهابات سیاسی باعث خروج سرمایه از بازار سهام یا کشور خواهد شد، این موضوع مساله‌ای بدیهی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصادی به دیگر عامل تاثیرگذار بر نوسان معاملات بورس اشاره کرد و گفت: موضوع مذاکرات برجام مساله‌ای دیگر است که در چند روز گذشته تاثیرگذار بر روند معاملات بازار سهام بود، تاکنون نتیجه آن مشخص نشده و این موضوع بازار دلار هم تحت تاثیر قرار داد و باعث ایجاد برخی نوسانات شد.

وی ادامه داد: زمانی که در کشور تحت تاثیر اتفاقاتی مانند اغتشاشات بی‌ثباتی سیاسی رخ می‌دهد، شاهد معضلاتی مانند کاهش ارزش پول ملی و نیز نوسان بازار سهام خواهیم بود.

حیدری تاکید کرد: سرمایه در کشور متغیر ترسویی است، همچنین سرمایه‌گذار هم در کنار آن ترسو است که به دنبال چنین مساله‌ای اهمیت زیادی را به ریسک‌ها می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: اغتشاشات جزو ریسک‌هایی تلقی می‌شود که باعث ایجاد برخی اتفاقات منفی در کشور شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا