اقتصادی

جزییات رشد ۱۳ محصول صنعتی اعلام شد/ رشد ۵.۷ درصدی تولید خودرو سواری تا پایان مردادماه

به گزارش سیمای وطن، واکاوی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۶۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان مردادماه و رشد ۵.۷ درصدی آن است.

در این مدت ۴۰ هزار و ۳۲۴ دستگاه وانت تولید شد که رشد ۴۸.۸ درصدی داشته است.

همچنین تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون با رشد ۱۴۷.۱ درصدی به یک هزار و ۸۸۵ دستگاه رسید که بیشترین رشد ثبت شده بین محصولات صنعتی بود.

تولید ۱۲ هزار و ۸۹۲ دستگاه تراکتور (رشد ۵۳.۴ درصدی)، ۱۰۶ هزار و ۱۰۰ تن تایر خودرو (رشد نیم درصدی)، ۴۸۶ هزار و ۹۰۰ تن انواع کاغذ (رشد ۶.۸ درصدی)، ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن سموم دفع آفات نباتی (رشد ۱۰.۶ درصدی) و ۶۹ هزار و ۷۰۰ تن دوده (رشد ۵.۳ درصدی) در این مدت به ثبت رسید.

در بخش محصولات نساجی، تا پایان مردادماه تولید الیاف اکریلیک با رشد ۸۶.۸ درصدی به ۲ هزار و ۶۰۰ تن، نخ فیلامنت پلی‌استر با رشد ۹ دهم درصدی به ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ تن و الیاف پلی‌استر با رشد ۵.۸ درصدی به ۸۸ هزار تن رسید.

رشد ۵.۷ درصدی تولید خودرو سواری تا پایان مردادماه

در بخش لوازم‌خانگی نیز کارخانجات داخلی تا پایان مردادماه امسال ۵۹۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه تلویزیون و سه میلیون و ۹۰۴ هزار دستگاه الکتروموتور تولید کردند که به ترتیب رشد ۲۰.۷ درصدی و افزایش ۳.۸ درصدی نشان می‌دهد.

در پنج ماهه امسال تولید برخی محصولات صنعتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه شد که از جمله آنها روغن ساخته شده نباتی با ۶۴۵ هزار و ۹۰۰ تن (افت ۲۵.۵ درصدی)، پودر شوینده با ۲۱۰ هزار و ۶۰۰ تن (کاهش هشت درصدی)، کارتن با ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ تن (افت ۲ درصدی)، نئوپان با ۳۱۳ هزار و ۱۰۰‌مترمکعب (کاهش ۱۴.۳ درصدی)، فیبر با ۶۶۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب (افت ۱۱.۲ درصدی) و روغن صنعتی و موتور تصفیه اول با ۲۹۸ هزار و ۹۰۰ تن (کاهش ۵.۴ درصدی) قابل اشاره است.

به گزارش سیمای وطن، بررسی‌های موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی حاکی از افق روشن بخش صنعت، معدن و تجارت در نیمه دوم ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا