اقتصادی

وزارت کار به فردی جسور و عمل‌گرا نیاز دارد

یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فردی عملگرا نیاز دارد که جسارت تصمیم‌گیری در حوزه های اشتغال، ‌ رفاه، تعاون و روابط کار را داشته باشد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با سیمای وطن، با اشاره به اعلام وصول نامه معرفی دکتر زاهدی وفا در مجلس اظهار کرد: ایشان فردی محجوب، بی حاشیه، با دانش و تحصیلکرده است که در نهادها و سازمان‌های بسیاری عضویت داشته و فعالیت کرده است.

وی افزود: در بخش اشتغال، رفاه، ‌ روابط کار و تعاون در این وزارتخانه نیازمند کارهای جدیدی هستیم که باید با سرعت دنبال شود ولی در حال حاضر بخش تعاون فعال نیست و نیاز داریم که وزیر تعاون دولت را مجاب و متقاعد کند تا بخشی از شرکت‌های دولتی تحت اختیار دولت را بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ به بخش تعاون واگذار کند تا تعاون درگیر فعالیت‌های اقتصادی شود.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد:مساله بعد نرخ بیکاری است و تعداد بیکاران ما خصوصا در حوزه جوانان و فارغ التحصیلان زیاد است که می توانیم آنها را در بخش تعاون فعال کنیم و شرکت‌های دانش بنیان توسط فارغ التحصیلان در قالب تعاونی ها شکل بگیرند تا تعاون بیشتر فعال شود.

به گفته حاج اسماعیلی، در حال حاضر در حوزه منابع با مشکلات زیادی مواجه هستیم که تعاونی‌ها می توانند در این بخش نقش آفرین باشند.

وی گفت: در بخش رفاهی هم به دلیل فشارهای اقتصادی و مشکلات موجود نظام یارانه‌ها کارآمد نبوده است، شاید آقای زاهدی وفا در تدوین هدفمندی یارانه‌ها نقش داشته باشد، ولی هیچ زمان به عنوان تصمیم‌گیر مستقل عمل نکرده است؛ لذا معتقدم علیرغم آنکه در بخش‌ها و نهادهای زیادی حضور داشته، اما کارنامه اجرایی در حوزه اشتغال، رفاه و تعاون ندارد و باید دید که برنامه عملی ایشان به مجلس در این حوزه‌ها چگونه خواهد بود.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه وزارت کار به فردی جسور و عمل گرا نیاز دارد، اظهار کرد: در بحث اشتغال و روابط کار مشکلات زیادی داریم که با رفتن آقای عبدالملکی سیاستهای اشتغال ابتر ماند و کسی دنبال نکرد. در این مدت هم که آقای زاهدی وفا سرپرست بودند می‌توانستند پیگیر سیاستهای اشتغال از طریق دولت باشند.

حاج اسماعیلی متذکر شد: کسی که سرپرست یک وزارتخانه است می‌تواند و اختیار دارد آن قسمت از برنامه‌های وزارتخانه را که تدوین شده و جنبه اجرایی پیدا کرده با قوت ادامه دهد و لذا با توجه به جمیع جهات و زیرمجموعه‌های بسیار این وزارتخانه وزین، معتقدم که ما به فردی عمل گرا که جسارت لازم برای تصمیم‌گیری داشته باشد را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز داریم.

به گزارش سیمای وطن، صبح امروز نامه معرفی دکتر محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد تا طبق آیین‌نامه در کمیسیون‌های مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا