اجتماعی

جایگزینی بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در چرخه حمایتی کمیته امداد

به گزارش سیمای وطن، توانمندسازی جامعه تحت پوشش کمیته امداد از طریق آموزش و ارائه وام‌های اولیه با هدف دستیابی به اشتغال و خودکفایی و در نهایت خروج از چرخه حمایتی، از اهداف و وظایف اصلی این سازمان حمایتی است.

مطابق با اصل ۴۳ قانون اساسی کشور هم این کمیته برنامه جامعی برای مبارزه با فقر و محرومیت و حمایت از نیازمندان و مستمندان جامعه داشته و محرومان را برحسب نوع نیازمندی، مورد حمایت مستمر یا موردی قرار می‌دهد. 

زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، سالمندان و از کارافتدگان، کودکان یتیم و بی‌سرپرست از گروه‌های اصلی جمعیتی تحت پوشش کمیته امداد محسوب می‌شوند که در صورت اثبات نیازمندی، خدمات این مجموعه را دریافت می‌کنند.

برای عضویت در این کمیته به عنوان مددجوی تحت پوشش هم متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌ متقاضیان در این سامانه به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی هم با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی https://emdad.ir/fa/soh در سامانه سها (soha.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

مددجویان برای دریافت تسهیلات کمیته امداد با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی https://emdad.ir/fa/soh در سامانه سها (soha.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سیمای وطن در این رابطه اظهار کرد: موضوع «توانمندسازی» یکی از برنامه‌های اساسی و پایه و محور فعالیت‌های کمیته امداد محسوب می‌شود.

حسین خدرویسی تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوشش این کمیته براساس ۲۳ شاخص تعریف می‌شوند؛ بنابراین مددجویان با دستیابی به هر یک از این شرایط، از چرخه حمایتی کمیته خارج خواهد شد.

مددجویان توانمند با تشخصیص کمیسیون حمایت از پوشش خارج می‌شوند

وی افزود: میزان این ورود و خروج به چرخه حمایتی نیز به صورت ماهیانه در حال انجام و در واقع، یکی از اولویت‌های کمیته امداد است. در هر دوره زمانی، براساس تشخصیص کمیسیون حمایت شهرستان مددجویان با حرکت در مسیر توانمندسازی از پوشش حمایتی خارج می‌شوند که در ماه‌های متعدد این آمار متفاوت است.

خدرویسی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز مطابق با آخرین آمارها، بیش از ۱۰۰ هزار خانواده از این چرخه حمایتی کمیته امداد خارج و جایگزین شده‌اند.
 

جایگزینی بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در چرخه حمایتی کمیته امداد

براساس آخرین اطلاعات، در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۲۵۰ خانواده نیز به چرخه حمایتی کمیته امداد استان تهران (به عنوان ورودی‌های جدید) راه یافته و از خدمات متعدد حمایتی بهره‌مند شده‌اند.

همچنین ۲ هزار و ۱۹۴ خانواده نیز از طریق حمایت‌های مختلف این نهاد، از پوشش حمایتی خارج شده و ۶۵۹ خانواده با دریافت تسهیلات «اشتغال و کاریابی» از چرخه حمایتی بیرون آمدند.

در سال ۱۴۰۰ نیز ۶ هزار و ۲۶۸ خانواده به صورت چندخدمتی و معیشت‌بگیر وارد چرخه حمایتی این کمیته شده و ۵ هزار و ۶ خانواده نیز از چرخه حمایتی، در این سال خارج شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا