اجتماعی

ابهامات دانش‌آموزان را با گفت‌وگو رفع کنیم

علیرضا رحمان‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه سیمای وطن اظهار کرد: مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از ما با دانش‌آموزان فاصله گرفته‌ایم و به صحبت‌های دانش آموزان به خوبی گوش نسپارده‌ایم، بنابراین باید پای درددل نوجوانان بنشینیم و ابهامات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: دانش آموزان سوالاتی دارند که با جواب‌های ساده رفع می شود و به این صورت می‌توان دانش‌آموزان را واکسینه کرد. باید به سراغ دانش‌آموزان برویم و با گفت‌وگو شبهاتی که در ذهن آنها گره ایجاد کرده را باز کنیم.

دانش‌آموز باید سواد رسانه‌ای داشته باشد

وی درباره ویژگی‌های یک دانش‌آموز شاخص توضیح داد: دانش‌آموز باید در وهله اول آموزش‌های لازم در مدارس را فراگیرد تا بتواند به عنوان آینده‌ساز کشور نقش‌آفرین باشد.

رحمان‌زاده افزود: همچنین دانش‌آموز باید نسبت به شرایط جامعه و نقطه تاریخی کشور بی‌تفاوت نباشد و در واقع دانش‌آموز باید دشمن شناسی بلد باشد و اجازه ندهد که دشمن از احساسات پاک نوجوانان سواستفاده کند چراکه دشمن بخشی از مطالب را بازمی‌کند که حقیقت ندارد.

سخنگو و مدیرفرهنگی هنری سازمان بسیج فرهنگیان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز باید به سطحی از بصیرت برسد و سواد رسانه‌ای درستی داشته باشد تا حرف حق را باطل تشخیص دهد و برای آینده کشور تلاش و مجاهدت کند.

رحمان‌زاده همچنین دانش‌آموزان را به تحقیق درباره شاخص‌های دانش‌آموزان شهید روز ۱۳ آبان ماه توصیه کرد.

وی همچنین درباره برنامه‌های محوری بسیج فرهنگیان برای روز دانش‌آموز اظهار کرد: برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در ۱۱۰ هزار مدرسه به صورت نمادین روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه انجام شد.

سخنگوی سازمان بسیج فرهنگیان یادآورشد: این برنامه با هدف همبستگی و اتحاد ملی در مدارس در کنار زنگ استکبار ستیزی برگزارشد تا حول محور پرچم هماهنگی و وحدت لازم برای دانش‌آموزان ایجاد شود که البته زمینه‌ای برای حضور دانش‌آموزان در مراسم ۱۳ آبان هم است.
 

ابهامات دانش‌آموزان را با گفت‌وگو رفع کنیم

به گزارش سیمای وطن،  در روز ۱۳ آبان سه واقعه مهم تبعید حضرت امام، کشتار دانش‌آموزان به دست عوامل ستم شاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام اتفاق افتاد و این روز در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

بسیج فرهنگیان همچنین در بیانیه‌ای به مناسبت روز دانش‌آموز و هفته ملی نوجوان اعلام کرد: شور و معرفت دانش­‌آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید و آحاد ملت با غیرت و سربلند ایران، تلاقی معنایی استکبارستیزی را پس از گذر سالها به جوشش در می‌­آورد.

بسیج فرهنگیان در این بیانیه به حضور با شکوه معلمان بسیجی همراه با سایر آحاد جامعه انقلابی در راهپیمایی باشکوه و وحدت آفرین یوم‌الله ۱۳ آبان، در روز مبارزه با استکبار جهانی در اقصی نقاط ایران اسلامی تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا