بین‌الملل

نامزد نخست‌وزیری عراق برنامه دولتش را برای نمایندگان پارلمان تشریح کرد

منابع رسانه‌ای عراق از دیدار نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور با شماری از نمایندگان پارلمان خبر دادند.

به گزارش سیمای وطن، به نقل از شفق نیوز، محمد شیاع السودانی، نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (به جز جریان صدر) برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور شامگاه سه‌شنبه در سالن پذیرایی پارلمان با جمعی از نمایندگان دیدار کرد.

شفق نیوز در این باره گزارش داد که شیاع السودانی در این جلسه غیررسمی به تشریح برنامه دولت خود برای نمایندگان پارلمان پرداخت. طبق این گزارش، این جلسه رسمی و الزام‌آور تلقی نمی‌شود چراکه تعداد نمایندگان حاضر در جلسه به حد نصاب نرسیده و اکثر نمایندگان حاضر از چارچوب هماهنگی شیعیان بودند.

محمد شیاع السودانی نیز در توییتی پس از این نشست نوشت: ما به دعوت جناح‌های مختلف پارلمان برای تبادل دیدگاه‌ها و پیشنهادات درباره برنامه وزارتخانه‌ها و شکل روابط میان پارلمان و دولت بعدی لبیک گفتیم.

وی تصریح کرد: در نشست به موضوعات مهمی در رابطه با جنبه‌های مختلف مشکلات خدماتی و معیشتی شهروندان و فعال‌سازی موتور اقتصاد کشور پرداخته شد.

دیدار السودانی و نمایندگان پارلمان عراق پس از آن انجام شد که سه‌شنبه و به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیضی مبنی بر احتمال تغییر نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای تصدی پست نخست‌وزیری، این ائتلاف با رد این اخبار تاکید کرد که «محمد شیاع السودانی» گزینه نهایی و بدون تغییر آن برای تصدی پست مذکور است.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق ۱۸ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد و اکنون با وجود گذشت حدود یک سال از برگزاری این انتخابات، تاکنون دولت جدیدی تشکیل نشده است و به همین دلیل عراق وارد یک بن‌بست سیاسی در نتیجه اختلافات میان احزاب شده‌ است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا