بین‌الملل

تل‌آویو: نصرالله مهم‌ترین تهدید برای نهاد نظامی اسرائیل است

یک فرمانده نظامی صهیونیستی گفت که دبیرکل حزب‌الله لبنان مهم‌ترین تهدید برای نهاد نظامی اسراییل به شمار می‌رود.

به گزارش سیمای وطن، به نوشته روزنامه رای الیوم، “اسرائیل زیف”، فرمانده نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت:  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از فروپاشی ارتش‌های منظم در مجاورت ما، اکنون مهم‌ترین تهدید برای نهاد نظامی اسرائیل است. به همین دلیل زیر نظر داشتن شخصیت و نحوه رفتار وی همیشه در دستور کار افسران بلند پایه ارتش و خود من قرار داشته است.

زیف همچنین افزود: پیش از هر چیز دیگری باید نصرالله را جدی گرفت؛ به طور کلی او به گفته‌هایش پایبند است؛ کسی متوجه نمی‌شود که هدفش چیست اما به طور کلی حرف و عملش یکی است.

سید حسن نصرالله شنبه در سخنرانی در مراسم راهپیمایی اربعین در بعلبک لبنان درخصوص پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: لبنان برای مقابله با بحران‌های اقتصادی و معیشتی خود با فرصتی طلایی مواجه است که شاید تکرار نشود. ما نمی‌توانیم پیش از دستیابی لبنان به مطالبات بر حق خود، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را بدهیم.

سید حسن نصرالله گفت: به ما فرصت واقعی برای مذاکرات با هدف استخراج گاز از سوی لبنان بدهید. ما به دنبال مشکل و دردسر نبوده‌ایم. ما بخشی از مذاکرات ترسیم مرزها نیستیم و همه چشم‌مان به “کاریش” و موشک‌هایمان است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که اسرائیلی‌ها، آمریکایی ‌ها و دیگران اطلاعات کافی در مورد جدیت مقاومت و اینکه “در این مسئله با آنها شوخی نمی‌کند” دارند. اگر رویارویی به ما تحمیل شود، برای آن آمادگی داریم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا