بین‌الملل

اتحادیه عرب: اقدامات اسرائیل علیه قدس تهدید جدی برای کل منطقه است

دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی دوشنبه با وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر دبیرخانه این اتحادیه در قاهره، پایتخت مصر دیدار و آخرین تحولات قدس و تجاوزات رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش سیمای وطن، به نقل از روسیا الیوم،‌ احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی با فادی الهدمی، وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین در دبیرخانه این اتحادیه در قاهره دیدار کرد.

جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: در این نشست به وضعیت شهر قدس با توجه به حمله شدید نیروهای اسرائیلی به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی پرداخته شد.

این سخنگو توضیح داد که دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار قدردانی کامل خود را از پایداری فلسطینیان در این شهر(قدس) علیرغم اقدامات و برنامه‌های تهاجمی صهیونیست‌ها ابراز کرد.

براساس اعلام این سخنگو ابوالغیظ همچنین بر اهمیت افزایش و گسترش حمایت اعراب از این پایداری به هر وسیله ممکن، از نظر سیاسی، اقتصادی و اخلاقی تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسئله قدس به هر عرب و مسلمانی مربوط می‌شود و نباید بار آن را به تنهایی بر دوش فلسطینی‌ها نهاد، تصریح کرد: اقدامات اسرائیل در این شهر شعله درگیری‌های مذهبی را به طور جدی افزایش داده و این یک تهدید جدی برای کل منطقه است.

براساس گفته‌های جمال رشدی، ابوالغیط با علاقه به بررسی جامع ارائه شده توسط فادی الهدمی گوش داد و به تلاش‌های مستمر دولت اسرائیل برای محدود کردن حضور فلسطینی‌ها در شهر و شهرک سازی‌های بی‌رویه و همچنین تلاش برای تقسیم مسجد الاقصی به لحاظ زمانی و مکانی از طریق تشدید تهاجمات گروه‌های یهودی افراطی به کوه معبد اشاره کرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا