بین‌الملل

حماس: سفر بایدن به منطقه، به نفع اسرائیل و ضرر فلسطین است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه به ضرر مسأله فلسطین و در خدمت منافع اسرائیلی است.

به گزارش سیمای وطن، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دودستگی‌ها و اختلافات در منطقه را تقویت و صف‌بندی‌های جدیدی را برای حمایت از پروژه صهیونیست‌ها و سیاست توسعه‌ طلبانه آنها ایجاد می‌کند و به دنبال هدف قرار دادن جریان‌های فعال و پویای امت اسلامی است.

وی در ادامه افزود، هدف اصلی تمامی سفرهای رؤسای جمهور آمریکا به منطقه، تحقق منافع رژیم صهیونیستی و زیبا جلوه دادن عملکردهای خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین بوده است.

سخنگوی جنبش حماس همچنین اظهار داشت، سخن گفتن از توسعه دامنه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه همزمان با سفر جو بایدن و تشکیل ائتلاف‌های نظامی که اشغالگران بخشی از آن را تشکیل دهند، به مثابه خطری راهبردی برای مسأله فلسطین و به ضرر منافع ملی سرتاسر منطقه است.

حازم قاسم در ادامه تاکید کرد، باید مواضع کشورها و طرف‌های مخالف سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی مواضع خود را یکپارچه و روابط را تقویت کنند و آن را میان نیروهای مقاومت توسعه دهند.

همزمان دفتر سیاسی “جبهه خلق برای آزادی فلسطین” اعلام کرد که سفر جو بایدن به منطقه در راستای هجمه همه جانبه و روزافزون علیه موجودیت ملت فلسطین در سرزمین خود و آینده امت عربی صورت می‌گیرد و هدف از آن تشکیل ائتلافی علیه ملت‌های منطقه و جریان‌های مقاومت و حقوق ملت فلسطین است.

جبهه خلق تاکید کرد که بر همین اساس، باید قاطعانه در عرصه رسمی و مردمی با این سفر اعلام مخالفت کرده و صدای اعتراض خود را به گوش دشمن اشغالگر و تمامی همپیمانانش برسانیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا