ورزشی

هیات تنیس منطقه آزاد انزلی و جدی گرفتن ورزش در مناطقآزاد کشور/ از ظرفیت ورزشی مناطق آزاد کشور غفلت نکنیم

هیات تنیس منطقه آزاد انزلی در رقابت های جام حذفی آقایان با چهار تیم، یک رکورد به یادماندنی از حضور تیم های تنیس استانگیلان در این رویداد رقابتی و قدیمی را به ثبت رساند.

این هیات از سال ۱۴۰۰ فعالیت جدی و رسمی خود را  آغاز کرد و حتی در اولین سال فعالیت، اولین لیگ تنیس ساحلی کشور را درخردادماه ۱۴۰۰ در مجموعه‌ی ورزشی ساحلی زنده یاد قایقران فاز تجارت و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور ۱۸ تیمبرگزار کرد.

برگزاری دوره های آموزش رایگان تنیس ساحلی، حضور در رقابت های لیگ تنیس استان گیلان، برگزاری هفتگی جام کاسپین در رشته‌یتنیس ساحلی از جمله اقدامات خوب این هیات در طی سال های اخیر بوده است.

هیات تنیس منطقه آزاد انزلی در برهه های مختلف برخی از ملی پوشان تنیس را نیز حمایت و همراهی کرده است.

این هیات با مدیریت گلناز عبدالپناه یکی از هیات های موفق در راستای توسعه‌ی تنیس بوده و شرایط خوبی را برای مخاطبان خود بوجودآورده است و یک دوره هم به عنوان سرپرست تیم های ملی تنیس زیر ۱۴ سال ایران در رقابت های مقدماتی دیدیس کاپ و بیلی جینکینگ حضور بافت.

این هیات در رقابت های تنیس جام حذفی ۱۴۰۲ حضور پررنگی در جزیره‌ی کیش داشت بطوریکه با چهار تیم هیات منطقه آزاد انزلیالف و ب و انبوه سازان خزر الف و ب، نتایج خوبی هم بدست آورد تا جاییکه سه تیم حتی به جدول اصلی راه یافتند و هر سه تیم بازیهای اول خود در جدول اصلی را با برد سپری کردند و تا مرحله یک شانزدهم و ۳۲ تیم برتر هم صعود کردند و در نهایت یک تیم در جمع۱۶ تیم برتر هم حضور داشت تا کارنامه‌ی موفقی برای هیات تنیس منطقه آزاد انزلی در شاخص توسعه‌ی ابعاد قهرمانی و همگانیتنیس، به ثبت برسد.

این هیات برای جام حذفی تنیس بانوان هم یک تیم را اعزام کرده است.

آنچه مسلم است،فرایندهایی که در این هیات صورت گرفته بیانگر یک انفاق خوب در ورزش کشور است.

این هیات با مدیریت برنامه محور ثابت کرد که ظرفیت های مناطق آزاد کشور را باید برای توسعه و پیشرفت جدی گرفت.

ظرفیت سازمان های مناطق آزاد نشان داده می تواند نقش تعیین کننده در ورزش کشور داشته باشد.

اگر تا دیروز فقط کیش را به عنوان یک طرفیت مورد توجه و تمرکز قرار دادیم، اکنون باید از سازمان منطقه آزاد انزلی بدلیل حمایت ازورزش و ایجاد ساختارهای هیات های ورزشی به نیکی نام ببریم .

سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه‌ی ورزش  تا آنجا موفق عمل کرد که حتی اولین المپیاد فرهنگی ورزشی ورزش های ساحلی و دریایی راهم  برگزار کردند که موفقیت آمیز بود و اتفاقا دبی. اجرایی این المپیاد بر عهده‌ی رئیس هیات تنیس منطقه آزادانزلی بود.

آنچه مسلم است باید حضور مدیران موفق در نقاط مختلف کشور را که نقش آفرینی مثبتی  در ورزش دارند به فال نیک گرفت و زمینه‌یهم افزایی های بیشتر بین ادارات کل استانی که دارای مناطق آزاد هستند، فدراسیون ها و حامیان مالی را برای افزایش رونق ورزش وحتی توسعه‌ی گردشگری فراهم کرد.

هیات تنیس منطقه آزاد انزلی نمونه‌ی بارزی از موفقیت در ایجاد ساختارهای قوی ورزشی در مناطق آزاد کشور است که حتی می توانبا حمایت های بیشتر و در رشته های مختلف ساحلی در راستای ابعاد بین المللی نیز اتفاقات ماندگاری رقم زد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا