ورزشی

فرافکنی در مقابل نقد منطقی در فوتبال

نگاه جامع او به فوتبال یکی از شاخصه های نقدهای مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال است.

او یکی از نقادان منصف و مطلع سال های اخیر فوتبال ایران بوده و موارد چالش برانگیز فوتبال همواره با نقدها و نظرهای امیررضاواعظ آشتیانی همراه بوده است.

حجت الاسلام علیرضا علیپور در گفت و گو با ایرنا درباره اظهارات امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل پیشین استقلال عنوان کرد: نمی‌خواهم راجع به شخص یا اشخاص صحبت کنم. واقعیت این است که متاسفانه بیان مکرر برخی اظهارنظرها از سوی افرادی که درگذشته در مجموعه مدیریت فوتبال حضور داشتند نه تنها به خودشان بلکه به فوتبال هم کمکی نمی‌کنند. او کمتر از یک سال در باشگاهاستقلال مسئولیت داشتند اما از آن زمان تا به امروز در برنامه‌های مختلف به مصاحبه‌های خود ادامه می‌دهند، در حالی که بسیاری ازآن چیزی که گفته می‌شود ناشی از عدم اطلاع کامل و کافی و یا تعمدا، واقعیت ندارد.

آنچه مسلم است اظهارات این مقام مسئول در فوتبال بیشتر به یک فرافکنی شباهت دارد تا پاسخگویی به اذهان عمومی .

واعظ آشتیانی نقدهای مختلفی در خصوص اوضاع فوتبال داشته و این اواخر هم پیرامون قرارداد ویلموتس صحبت کرده است، بنابراینخیلی واضح است که هر فرد مسئولی می تواند  پاسخگوی این نقد باشد اما اظهارات علیپور بیشتر جنبه‌ی فرافکنی داشته است و اتفاقااهالی فوتبال تمایل دارند مسندنشینان فوتبالی به این اظهارات پاسخ شفاف دهند.

اینکه مدت مسئولیت امیر رضا واعظ آشتیانی در باشگاه استقلال چه میزان بوده، هیچ ارتباطی با نقد مطرح شده از سوی این مدیرسابق ندارد.

سوال و نقدی مطرح شده که بجای پاسخگویی مواردی غیر مرتبط مطرح شده و از طرفی این مقام مسئول مدت مدیریت واعظ آشتیانی دراستقلال را در حالی کمتر از یکسال عنوان کرده که او ۲۰ ماه در استقلال مدیر عامل بود.

مدیریت واعظ آشتیانی اتفاقا در استقلال با مقابله در برابر بسیاری از بی نظمی ها نیز همراه بود.

از طرفی سابقه ی قائم مقامی سازمان تربیت بدنی دارد و در فدراسیون دوچرخه سواری نیز سابقه حضور دارد.

در مدت کوتاه مدیریت او در سازمان تربیت بدنی، در یکی از اقداماتی که آغاز کرد، دوشنبه هر دو هفته یکبار برای حل مشکلات ورزشگاهنقش جهان عازم اصفهان می شد که انفاقا حل مشکلات این ورزشگاه  در مسیر خوبی قرار گرفت اما پس از استعفای او از این پست،دیگر حضور هیچ مقام مسئولی تا این حد استمرار نداشت .

البته بحث مدت مدیریت همچنین موفقیت یا عدم موفقیت واعظ آشتیانی نیست، بحث اصلی این است که با توجیه علیپور، فقط کسانی میتوانند در خصوص فوتبال و ویلموتس اظهار نظر کنند، با این اوصاف اصلا گویا نباید کسی بگوید قرارداد ویلموتس غیر حرفه ای منعقدشده است.

این مهم که امیررضا واعظ آشتیانی دذ برنانه های مختلف رسانه ی ملی است مورد انتقاد این مقام مسئول است که اتفاقا یک مزیتنسبی برای یک کارشناس محسوب می شود اما عیب آنجاست که اگر مردم از قرارداد ویلموتس از سوی فدراسیون فوتبال، اقتاع شدهبودند، اصلا کار به اینجا نمی رسید که همچنان این مهم مورد توجه و تمرکز قرار بگیرد.

در هر صورت از ابتدا تا انتها هیچ پاسخی منطقی از رییس مرکز صیانت سازمان لیگ فوتبال در خصوص قرارداد ویلموتس پیدا نمیکنید، به جز فرافکنی و  این یک معضل بزرگ در فوتبال ایران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا