اسلایدورزشی

به دنبال معروف شدن با اسم پرسپولیس

زاوش محمدی: هفته پیش بود که در خبرها نام یک تاجر ایرانی – کانادایی به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس مطرح شد. الکس هادی‌تقی با معرفی خود به عنوان یک کارآفرین که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی در کانادا را بنیانگذاری کرده، به این شکل از علاقه خود برای مذاکره با مدیران تیم پرسپولیس برای در اختیار گرفتن تیم خبر داده است. او رقم ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید باشگاه پرسپولیس پیشنهاد کرد و گفته: حاضرم ۵۰ میلیون دلار برای خرید باشگاه و ۵۰ میلیون دلار نیز برای بخش آکادمی، جذب بازیکنان داخلی و خارجی پیشنهاد دهم.

این اولین بار نیست که شخصی برای خرید باشگاه پرسپولیس و استقلال اقدام می کند. چند سال پیش و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی بحث خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال و فروش آنها مطرح شد و حتی این دو باشگاه به مزایده گذاشته شدند اما باز خبری از فروش آنها نشد.

عابر بانک نفر اول صف خرید پرسپولیس

هر زمان خبر از فروش باشگاه پرسپولیس به گوش می رسید، حسین هدایتی نفر اولی بود که برای خرید این باشگاه اقدام می کرد. هدایتی که مالک باشگاه استیل آذین بود، بارها برای خرید پرسپولیس اقدام کرد اما اهلیت او تایید نشد. هدایتی سال ۹۷ و در ارتباط با پرونده بانک سرمایه بازداشت و راهی زندان شد. این فرد سرانجام سال ۹۸ به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق مال مشروع به تحمل بیست سال حبس و محرومیت دائم از به‌کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان محکوم شد.

هدایتی در زمان حضورش در فوتبال به عابر بانک معروف بود و ستاره های زیادی از او پول دریافت کردند. او بارها بدهی های پرسپولیس به بازیکنان را پرداخت می کرد و چندین بار با پرداخت هزینه بلیت بازی های پرسپولیس، تماشای بازی های این تیم را برای هواداران رایگان کرده بود.

به دنبال معروف شدن با اسم پرسپولیس

یک کرمانشاهی به دنبال خرید پرسپولیس

در زمان مزایده پرسپولیس معظمی‌نیا، به عنوان یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس پیشنهاد ۳۰۰ میلیارد تومانی به سازمان خصوصی‌سازی داده بود. او که خودش را سرمایه دار معرفی کرده بود تصمیم داشت با پرداخت نقدی ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۴، پرسپولیس را به مردم کرمانشاه تقدیم کند.

مجید احتشام زاده بازیکن سابق تیم ملی پینگ پنگ

در همان سال ۹۴ و با شروع فرآیند مزایده پرسپولیس و استقلال، مجید احتشام زاده بازیکن سابق تیم ملی تنیس روی میز، با حضور در فدراسیون فوتبال آمادگی خودش برای خرید باشگاه پرسپولیس را اعلام کرد. او در آن زمان خودش را نماینده یک شرکتی معرفی کرده بود و به دلیل اینکه در شاهین بازی می کرد، تصمیم داشت پرسپولیس را بخرد.

به دنبال معروف شدن با اسم پرسپولیس

کریم باقری و علی پروین هم قید خرید را زدند

کریم باقری یکی از بازیکنان فوتبال است که بی سر و صدا کار تجارت انجام می دهد و در تبریز دوستان میلیاردی زیادی دارد. در زمان شروع مزایده ها او به همراه چند نفر از دوستانش برای خرید پرسپولیس اقدام کردند. همچنین علی پروین هم که پدر معنوی این باشگاه محسوب می شود هم برای خرید باشگاه پرسپولیس پا پیش گذاشت اما با اعلام سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه حداقل قیمت پیشنهادی برای خرید پرسپولیس باید ۲۹۰ میلیارد باشد، آنها از این اقدام سرباز زدند.

به دنبال معروف شدن با اسم پرسپولیس

یکی از خریداران: مگر عقلم کم است؟

در آن روزها یکی از این خریداران پرسپولیس پس از شنیدن رقم ۲۹۰ میلیارد تومانی برای قیمت پایه این باشگاه، ‌در تماس با خبرنگاران ورزشی عنوان داشته است: «اگر ۲۹۰ میلیارد تومان را در یکی از بانک‌های خصوصی بگذارم، حدوداً‌ می‌توانم ۵ میلیارد تومان سود بگیرم. بنابراین مگر عقلم کم است که بیایم ۲۹۰ میلیارد تومان برای خرید باشگاهی پرداخت کنم که نه درآمدزاست و نه سودی برمی‌گرداند!»

بیشتر بخوانید:

258258

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا