بین‌الملل

سفر از پیش اعلام نشده نخست وزیر انگلیس به اوکراین

به گزارش سیمای وطن، این نخستین سفر سوناک به خارج از کشور بشمار می‌رود. وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: انگلیس می‌داند که جنگیدن برای آزادی چه معنایی دارد. وی افزود: ما در کنار تو ایستاده‌ایم ولودیمیر زلنسکی.

در همین حال یک سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس گفت: از روزهای اول جنگ، اوکراین و بریتانیا قوی‌ترین متحدان بوده‌اند. ما در مورد مهمترین موضوعات هم برای کشورهایمان و هم برای امنیت جهانی بحث کردیم.»

وی عنوان کرد که سفر  سوناک به اوکراین برای “تأیید حمایت مستمر بریتانیا” از این کشور است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.  

رئیس جمهوری اوکراین نخستین مقام خارجی بود که ریشی سوناک پس از رسیدن به مقام نخست وزیری با او تماس گرفت. سوناک در این تماس تلفنی بر حمایت پایدار انگلیس از اوکراین تأکید و تصریح کرد که حمایت لندن از اوکراین در زمان نخست‌وزیری او مانند همیشه قوی خواهد بود و رئیس‌جمهور زلنسکی می‌تواند روی لندن برای ادامه همبستگی با کی‌یف حساب کند

هم زمان وزیر دفاع انگلیس در تداوم اظهارات ضدروس مقامات غربی ادعا کرد که مسکو به تدریج در حال شکست در جنگ اوکراین است.

چندی پیش سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا