اسلایدورزشی

ایران یک – نیکاراگوئه صفر؛  پیروزی سخت مقابل حریف ناشناخته

به‌گزارش صفحه تجارت، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (پنج‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه) در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی نیکاراگوئه رفت. قضاوت این دیدار را گولموردی سادولو از تاجیکستان، با کمک‌های بروریو آکمال و کورالو فارخود از تاجیکستان بر عهده داشتند.

کارلوس کی‌روش در بازی‌ امشب با توجه به غیبت لژیونرهای شاغل در فوتبال اروپا و لیگ امارات، تیم ملی را با ترکیبی از بازیکنان لیگ داخلی و لژیونرهای شاغل در لیگ قطر در برخی بازیکنان جوانان و امید به میدان فرستاد. همان طور که پیش بینی می‌شد تیم نیکاراگوئه از همان دقایق اولیه حرفی برای گفتن نداشت و توپ در بیشتر زمان بازی در زمین این تیم گردش بود تا بیرانوند یکی از کم‌کارترین بازیکنان زمین باشد.

ایران یک - نیکاراگوئه صفر؛  پیروزی سخت مقابل حریف ناشناخته

در دقیقه ۱۵ و در اولین حمله جدی ایران، سانتر امید نورافکن را مهدی ترابی پس از دریبل یکی از بازیکنان نیکاراگوئه وارد دروازه کرد تا تیم کشورمان یک بر صفر پیش بیفتد. نیکاراگوئه روی ضد حملات در دقیقه ۳۰ خطرناک نشان داد و در جدی‌ترین خطر، ضربه بازیکن این تیم از پشت شش قدم را ابوالفضل جلالی از روی خط دروازه بیرون کشید.
 
در دقیقه ۳۶ برخورد شدید بازیکنان نیکاراگوئه با مهدی ترابی مصدومیت این بازیکن را به همراه داشت که پس از مداوای پزشک تیم ملی، ترابی مشکلی برای ادامه بازی نداشت و به زمین مسابقه برگشت.

نیمه اول با همان تک گل ترابی با نیتجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید.

نیمه دوم برخلاف چهل و پنج دقیقه اول، نیکاراگوئه بود که بهتر بازی را آغاز کرد و توپ بیشتر در زمین ایران در گردش بود، هر چند برتری حریف کشورمان منجر به خلق موقعیت خطرناک روی دروازه بیرانوند نشد. نکته قابل تامل در نیمه دوم خشونت بالای بازیکنان نیکاراگوئه بود.

ایران یک - نیکاراگوئه صفر؛  پیروزی سخت مقابل حریف ناشناخته

 
در دقیقه ۶۱ خطای مجدد یکی از بازیکنان نیکاراگوئه روی ترابی عصبانیت هافبک ملی پوش پرسپولیس را به همراه داشت که به برخورد فیزیکی هم کشید. امید ابراهیمی دقایقی پس از ورود به میدان در نیمه دوم دچار مصدومیت شدید شد و از زمین مسابقه خارج شد تا حضورش در جام‌جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
 
در دقیقه ۷۷، بازیکنان نیکاراگوئه با نفوذ در محوطه جریمه در آستانه زدن گل مساوی بودند که ضربه بازیکن این تیم را حسینی دفع کرد. تلاش دو تیم در ادامه نتیجه‌ای نداشت و در نهایت تیم ملی کشورمان با تک گل ترابی مقابل نیکاراگوئه پیروز شد.

تیم ملی فوتبال در آخرین بازی تدارکاتی روز ۲۵ آبان در دوحه به مصاف تونس می‌رود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند(سید حسین حسینی)، روزبه چشمی، سید آریا برزگر، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی ترابی(سامان تورانیان)، میلاد سرلک( مهدی هاشم‌زاده)، ابوالفضل جلالی، وحید امیری، کنعانی زادگان،رامین رضاییان، امید نورافکن( امید ابراهیمی- شجاع خلیل زاده )و سید آریا برزگر(امیر علی صادقی)

ترکیب نیکاراگوئه: لوپز، فلتس، تلز، داویلا، آکودو، کورونل، مونکادا، مدینا، لوپز، فلورس و ترمینیو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا