بین‌الملل

مسئول جهاد اسلامی: انتخابات صهیونیستها تاثیری بر مواضع مقاومت ندارد

“داوود شهاب” امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل سیمای وطن اضافه کرد: برای مقاومت اهمیتی ندارد که چه کسی در انتخابات صهیونیست ها پیروز می شود و چه کسی شکست می خورد.

وی با بیان اینکه “مقاومت به یک برنامه روشن و مشخص پایبند است”، گفت: مقاومت این اطمینان را دارد که رژیم صهیونیستی با هر ضربه، موشک و گلوله به پایان حتمی خود نزدیکتر می شود.

اسرائیل؛ ساختاری سست و پوشالی
شهاب افزود: رژیم صهیونیستی یک ساختار سیاسی پوشالی و سست است که از بی ثباتی سیاسی رنج می برد و شاید رژیمی است که بیشترین انتخابات را برگزار می کند.

وی بیان کرد: این دلیلی بر ضعف پایه های سیاسی داخل جبهه دشمن و نبود سران تاثیرگذار در بین اسرائیلی ها و در سطح سیاسی در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی است.

مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: ما به انتخابات رژیم صهیونیستی از این زاویه نگاه می کنیم که نشان دهنده نگرانی و احساس روز افزون بی ثباتی داخلی است.

شهاب افزود: از سوی دیگر با نبود ثبات داخلی و خلأ سیاسی، رژیم صهیونیستی به ارتش اختیارات بیشتری می دهد زیرا آن را تنها عامل امنیت خود می داند، هرچند که ناکارآمدی و شکست های این ارتش نیز بارها به اثبات رسیده است.

وی اضافه کرد: ما از دو زاویه انتخابات متوالی رژیم صهیونیستی را بررسی می کنیم، بعد نخست نشان دهنده سستی نظام سیاسی و بی اعتمادی به آن است و بعد دوم ، امتیازات و اختیاراتی که به دنبال آن به ارتش داده می شود تا ضمانت های امنیتی برای بقای این رژیم را تامین کند.

شهاب گفت: ترسیم سیاست های اشغالگران در قبال ملت فلسطین در دو  بخش امنیتی و نظامی صهیونیست ها انجام می شود و این دو بخش مسئول تصمیم های خصمانه دشمن صهیونیستی هستند.

تفاوتی بین احزاب صهیونیست نیست
وی اظهار کرد: ما تفاوتی میان نگاه احزاب صهیونیستی به ملت فلسطین نمی بینیم زیرا این دیدگاه تحت تاثیر سیاست ها و ابزارهای ارتش است. به همین خاطر هیچ انتظار و امیدی برای ایجاد تغییر یا حتی محدود شدن دهشت افکنی علیه مردم فلسطین نیست و این همان عاملی است که ما را به ادامه مبارزه و مقاومت در همه میدان ها وا می دارد.

مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی، یک رژیم اشغالگر است و  ایده تشکیل آن با سوء استفاده و بهره گیری از افسانه های دروغین و از طریق جمع کردن یهودیان از سراسر جهان شکل گرفته و این افسانه ها امروز به خطری برای آینده این رژیم تبدیل شده است.

وی افزود: به همین خاطر، موانع بسیاری وجود دارد که تبدیل رژیم صهیونیستی به یک ساختار غیر نظامی، طبیعی و باثبات را غیر ممکن می کند.

شهاب اضافه کرد: بسیاری از نویسندگان و متفکران صهیونیست از خطر این انتخاب ها بر آینده این رژیم بیمناک هستند و بیشترین نگرانی آن ها این است که چهره ها و یا احزاب تندروی بر سرکار آیند که چهره واقعی این رژیم را به دنیا نشان دهند.

وی تصریح کرد که ساختار صهیونیست ها،عناصری ناهمگون هستند که براساس ترور، تجاوز و کشتار درکنار هم گرد آمده اند.

نمایان شدن نشانه فروپاشی داخلی 

مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: بر این اساس، عوامل فروپاشی این رژیم از داخل همواره وجود دارند و انتخابات متوالی و تکراری یکی از نشانه هایی است که مژده این فروپاشی را می دهد.

شهاب افزود: ما در محور مقاومت وظیفه داریم که شیوه بهره برداری و تقویت عوامل فروپاشی رژیم صهیونیستی را به منظور هدف قراردادن بنیه و ارکان داخلی آن بررسی کنیم.

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که احزاب دست راستی در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی از احزاب چپ و میانه پیشی گرفته اند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نتایج صندوق‌های نمونه آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که جناح راست این رژیم احتمالا برنده انتخابات شود.

براساس این نتایج، حزب راست افراطی به ۶۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنِسِت دست خواهد یافت و خواهد توانست کابینه جدید را تشکیل دهد.

این درحالی است که احزاب میانه و چپ خواهند توانست ۵۴ کرسی را به دست آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا