بین‌الملل

انفجار پل کریمه/ مسکو: رژیم کی‌یف ماهیت تروریستی خود را آشکار کرد

به گزارش سیمای وطن روز شنبه از اسپوتنیک،  “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این توییت مقام اوکراینی تاکید کرد: واکنش رژیم کی‌یف به تخریب یک زیرساخت شهری، ماهیت تروریستی آن‌ها را آشکار می‌کند.

در این میان، صفحه رسمی وزارت دفاع اوکراین در توییتر نیز نوشت: انفجار در پل کریمه و  رزمناو «موسکوا»، دو رسوایی که نشان دهنده افول قدرت روسیه در شبه جزیه کریمه است. بعدی چه خواهد بود؟

به گزارش برخی رسانه‌ها، واکنش‌ اوکراینی‌ها به این حادثه به نوعی نشانگر دخالت آن‌ها در این انفجار و پذیرش مسئولیت آن است.

ساعاتی پس از انتشار خبر انفجار یک خودروی باری روی پل «کرچ» کریمه که برخی رسانه‌ها آن را خودروی بمب گذاری شده عنوان کردند، “میخایلو پودولیاک” مشاور رییس جمهوری اوکراین در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار تصویری از اثار این انفجار نوشت: “کریمه، پل، نقطه آغاز.”

وی در ادامه نوشت: تمام اموال غیرقانونی‌ باید تخریب شوند. تمام آنچه دزدیده شده باید به اوکراین بازگردانده شود. تمام مناطق گرفته شده توسط روسیه باید (از روس‌ها) خالی شود.

حدود ساعت ۶ صبح امروز یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه از سمت شبه جزیره «تامان» منفجر شد. این انفجار، آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود را منجر شد. از این پل یه عنوان تنها مسیر ارتباطی میان شبه جزیره کریمه و روسیه یاد می‌شود.

به گفته مقام‌های محلی به احتمال زیاد تردد خودروها تا پایان امروز از این پل از سر گرفته خواهد شد.

وزیر حمل و نقل روسیه به اسپوتنیک گفت که تردد از کریمه به روسیه از طریق مسیرهای آبی در حال انجام است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز از تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی این حادثه به دستور ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری روسیه خبر داده است.

رسانه‌های روسی خسارت ناشی از این انفجار را ۱۰ میلیون دلار ارزیابی کرده‌اند.

تاکنون هیچ موردی از فوت و یا جراحت بر اثر این انفجار گزارش نشده است.

این گزارش تکمیل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا