بین‌الملل

حمایت اتحادیه اروپا از تمدید آتش بس در یمن

به گزارش سیمای وطن از الجزیره، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که از تمدید آتش بسی که به پیشنهاد سازمان ملل متحد به طرف‌های یمنی برقرار شده، حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین گفته است: ما از درخواست سازمان ملل متحد از طرف‌های یمنی برای پذیرش پیشنهاد آتش بس حمایت می‌کنیم و زمان تحکیم و گسترش آن فرا رسیده است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان خواهد یافت.

پیش تر وزیر امور خارجه انگلیس نیز با چشم‌پوشی از حملات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، از جنبش انصارالله خواست تا برای تمدید آتش‌بس در این کشور با سازمان ملل متحد همکاری سازنده‌ای را صورت دهد.

پیش از این، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در امور این کشور گفت که نیازها و مطالبات بحق مردم یمن می‌بایست در آتش‌بس در نظر گرفته شود.

«هشام شرف عبدالله» در دیدار «هانس گروندبرگ»، گفت: آنچه صنعا درخواست می‌کند نمی‌ توان آن را پیش‌شرط تلقی کرد، بلکه خواسته‌های صرفاً بشردوستانه است و اگر طرف مقابل برای پایان دادن به تهاجم نظامی و رفع محاصره جدی باشد، نبایستی این موضوع محل اختلاف یا مذاکره باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا