اسلایدورزشی

استکی به دنبال شهرت پوشالی؛ کاپیتانی که فیک هم نبود

به گزارش صفحه تجارت، در چند روز اخیر که برخی نا آرامی‌ها در کشور شکل گرفته تعداد معدودی از چهره‌های ورزشی که عمدتا اواخر دوران حرفه‌ای‌شان را سپری می‌کنند یا اینکه مدت‌هاست در دوران بازنشستگی به سر می‌برند و یا جایی در تیم ملی ندارند، تلاش کردند چهره حامی اغتشاشات را به خود بگیرند تا از این طریق به اهدافی که برای خود متصور شده‌اند دست پیدا کنند. سجاد استکی، ملی‌پوش سابق هندبال ایران را می‌توان جزو همین دسته قرار داد.

استکی در صفحه شخصی خود (اینستاگرام) اعلام کرد که در اعتراض به اتفاقاتی که در کشور رخ داده حاضر به بازی برای تیم ملی نیست و از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند. این اقدام استکی از جهات مختلف قابل تامل است اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد عدم دعوت او به تیم ملی هندبال برای مسابقات جهانی است و در چنین شرایطی خداحافظی از تیم ملی معنایی ندارد و این در حالی است که وسلین وویوویچ سرمربی صرب تیم ملی هندبال اعتقادی به این بازیکن ندارد، چرا که استکی برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به تیم ملی هندبال پشت کرد، تنها به این خاطر که همراهی تیم ملی هندبال در قونیه باعث می‌شد نتواند با تیم رومانیایی قرارداد ببندد.

ضمن اینکه نباید روزهایی را که برخی اقدامات غیر اخلاقی او در اردوهای تیم ملی هندبال رخ ‌می‌داد را فراموش کرد، اقداماتی که با کوتاهی مسوولان وقت فدراسیون هندبال همراه شد. اگر در آن زمان روی نام بازیکنی که با لگد باعث تخریب درب هتل شد خط قرمز می‌کشیدند الان شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

عجیب اینکه رسانه‌های معاند از استکی به عنوان کاپیتان تیم ملی هندبال یاد کردند. این در حالی است که در حال حاضر مجتبی حیدرپور کاپیتان تیم ملی هندبال است نه سجاد استکی.

استکی تحت تاثیر این رسانه‌ها که از چهره‌های ورزشی و هنری به عنوان طعمه استفاده می‌کنند چنین اقدامی انجام داد. قطعا این اقدام استکی بر خلاف مصالح ملی است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

اگر استکی به معنای واقعی رضایت مردم برایش اهمیت داشت تیم ملی هندبال هیچ‌گاه با معضل بازیکن سالاری روبرو نمی‌شد. اینکه پس از عدم دعوت به تیم ملی عنوان شود حاضر به بازی برای این تیم نیست نوعی دلالی و معامله‌گری محسوب  می‌شود؛ غافل از اینکه مردم و به خصوص اهالی ورزش به خوبی متوجه دلایل این رفتارها هستند.

راضیه جانباز ملی‌پوش سابق هندبال بانوان ایران هم وضعیت عجیب‌تری نسبت به استکی دارد. جانباز چهار سالی است که جایی در تیم ملی ندارد اما شگفت‌آور اینکه او خودش را به عنوان ملی‌پوشی که دیگر تصمیمی برای بازی در تیم ملی ندارد جا زد تا از این طریق در رسانه‌های معاند جایی برای خود پیدا کند تا به اهدافی که دارد برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا