سیاسی

رییس جمهور سیاست تزویر آمریکا را به چالش کشید/ بالا بردن تصویر شهید سلیمانی شاهکار دیپلماسی ایران

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی سیمای وطن درباره سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: یکی از شاهکارهای گفتمانی که آیت الله رییسی در سازمان ملل متحد به درستی رونمایی کرد و از آن به عنوان اوج قله سیاست خارجی دولت سیزدهم تعبیر می‌شود، بیان دقیق دوگانه‌های نظام دموکراسی غربی و برخورد با تروریسم بود.  آمریکا از یک سو رهبر آزادی بخش منطقه و فرمانده جبهه مبارزه با تروریسم یعنی حاج قاسم سلیمانی را به شهادت می‌رساند و از سوی دیگر خود را مدافع حقوق مردم و ملت‌ها معرفی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آمریکا در حالی خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند که عامل اصلی تحجر و افراطی گرایی و تروریسم در منطقه و جهان است. اما آیت الله رییسی در شاهکار دیپلماسی خود، تصویر حاج قاسم سلیمانی را در سازمان ملل بالابرد و حقایق جنایت رییس جمهور سابق آمریکا را در به شهادت رساندن سردار دلها را بیان کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا با پروپاگاندای رسانه‌ای خود در چند سال اخیر به دنبال بایکوت خبری حاج قاسم سلیمانی بود، تصریح کرد: بالا بردن تصویر فرمانده مبارزه با تروریسم به دست رییس جمهور، موجب غافلگیری آمریکا در برابر دیپلماسی هوشمند آیت الله رییسی در سازمان ملل شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، با بالا بردن تصویر شهید سلیمانی پرچم دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را برافراشت، ملت های آزادیخواه جهان پیام ملت ایران را شنیدند، این اقدام اوج اقتدار سیاست خارجی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

رییس جمهور تضاد گفتمان و عمل آمریکا در عرصه بین الملل را به چالش کشید

وی با بیان اینکه رییس جمهور تضاد سیاست‌های آمریکا در عرصه گفتمان و عمل را در سازمان ملل به تصویر کشید، اظهار داشت: رییس جمهور به درستی با طرح این موضوع که سازمان ملل باید سازمان ملت‌ها باشد نه سازمان دولت‌ها، ساختار سازمان ملل را نقد کرد. سازمان ملل امروز نه تنها مدافع حقوق ملت‌ها نیست بلکه ابزاری برای قدرت‌ها جهت اعمال سیاست‌های توسعه طلبانه و استعماری آنها است.

راستینه با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد ایران قوی، گفت: آیت الله رئیسی در این سخنرانی بر لزوم ایجاد عدالت و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.جمهوری اسلامی در اوج اقتدار در منطقه قرار دارد و پناه ملت‌ها و دولت‌های تحت ستم منطقه است و آنها را از توطئه‌های آمریکا نجات داده است.

رییس جمهور در سازمان ملل سیاست دوگانه و ریاکارانه آمریکا را به چالش کشید

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آیت الله رئیسی در سخنان خود چهره ریاکارانه آمریکا را نقش بر آب کرد و یکبار دیگر رفتار دوگانه ایالات متحده درباره جمهوری اسلامی ایران را به چالش جدی کشید. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بارعمل ایران به تعهدان برجام را گزارش داده است

وی یادآور شد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۵ گزارش خود به این موضوع تاکید کرده است که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبنده بوده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است، ناظران متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این مدت ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بودند.

راستینه اضافه کرد: اما آمریکا با بهره بردن از رسانه‌ها، فعالیت هسته‌ای ایران را به جامعه جهانی خطرناک معرفی می‌کند و آیت الله رییسی به درستی به این موضوع تاکید کردند که عمل به تعهدات انتظار رسمی ما بوده که از سوی طرف مقابل محقق نشده است.

رییس جمهور بر ادعاهای دروغ آمریکا مبنی برغیرصلح آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران خط بطلان کشید

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران شرط مهم برجام است و اگر آمریکا می‌خواهد به توافق بازگردد باید به تعهدات خود عمل کند. البته آمریکا، ایران هراسی بر مدار ایران دارای سلاح هسته‌ای را در دستور کار خود دارد که این دروغ بزرگی است. ولی آیت الله رییسی در سازمان ملل با طرح پایان بخشیدن به مسائل پادمانی به دروغ آمریکا در این موضوع خط بطلان کشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا