بین‌الملل

مدودف: لغو عضویت اوکراین در ناتو برای صلح کافی نیست/تسلیحات ارسالی آمریکا فعلا تهدید کننده نیست

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر کی‌یف رسما از تمایل خود برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دست بردارد.

به گزارش سیمای وطن، به نقل از العربیه، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و نخست وزیر سابق این کشور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسوی “ال.سی.آی” گفت که روسیه آماده است تا تحت شرایط خاصی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کند.

مدودف گفت: لغو عضویت اوکراین در ناتو اکنون حیاتی است، اما واقعا برای صلح کافی نیست.

وی افزود که روسیه تا رسیدن به اهدافش به عملیات خود ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید که می‌خواهد نازیسم را در اوکراین از بین ببرد. این درحالی است که کی‌یف و غرب مدعی هستند که این “بهانه‌ای بی اساس برای شروع جنگ” است.

روسیه و اوکراین پس از آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، چندین دور گفت‌وگو کردند، اما هیچ پیشرفتی نداشته‌اند.

مدودف گفت: “این (مذاکرات) به چگونگی پیشرفت رویدادها بستگی دارد. ما قبلاً برای ملاقات با (زلنسکی) آماده بودیم.”

او همچنین در اظهارات خود گفت که تسلیحات آمریکایی که قبلاً به اوکراین عرضه شده است، ازجمله سامانه‌های هیمارس، هنوز تهدیدی واقعی ایجاد نکرده است.

وی در عین حال گفت اگر ایالات متحده تسلیحاتی بفرستد که بتواند اهدافی را در فواصل دورتر هدف قرار دهد، ممکن است اوضاع تغییر کند. به این معنا که وقتی موشکی برای مسافت ۷۰ کیلومتر پرتاب می‌شود، یک چیز است اما زمانی که فاصله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر است، یک چیز دیگر است و تهدیدی مستقیم برای اراضی روسیه خواهد بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا