ورزشی

اسکوچیچ چگونه رد صلاحیت شد؟

دراگان اسکوچیچ در فاصله چهار ماه تا جام‌جهانی در کمیته فنی رد صلاحیت شد تا بعد از گذشت حدود دو سال و نیم از انتصاب به عنوان سرمربی تیم ملی، احتمالا بدون حضور در قطر، از تیم ملی جدا شود.

به گزارش صفحه تجارت، دراگان اسکوچیچ بعد از دو سال شنیدن انتقادات، بالاخره از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال رد صلاحیت شد. تا پیش از جلسه روز گذشته، بیشتر اعضای فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ حمایت می‌کردند و او را گزینه‌ نهایی ایران برای حضور در جام جهانی می‌دانستند اما بعد از برگزاری جلسه کمیته فنی، سرمربی کروات تیم ملی رد صلاحیت شد.

صلاحیت دراگان اسکوچیچ در حالی از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران رد شده که در ۱۸ بازی به عنوان سرمربی ایران، ۱۵ برد، یک مساوی و دو شکست را کسب کرده که یکی از ناکامی‌های او در بازی دوستانه با الجزایر به دست آمده است.

او در دفاع از خود در دو دیداری که شکست خورده، ابتدا به غیبت حدود پنج بازیکن تیم ملی به اضافه ابتلای مهدی طارمی و سامان قدوس به ویروس کرونا در بازی با کره جنوبی استناد کرد و در بازی با الجزایر هم این مسئله را صرفا یک بازی دوستانه می‌دانست که امکان شکست خوردن هم وجود دارد. هر چند اغلب کارشناسان معتقد بودند تیم ملی در دیدار برابر الجزایر و البته پیش از آن در برابر کره جنوبی که با باخت ملی پوشان به اتمام رسید، فاقد هرگونه برنامه بوده است.

در هر حال او از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال متشکل از هفت عضو، رد صلاحیت شده و اکنون هیات رئیسه یا سرپرست فدراسیون باید با در نظر گرفتن تصمیم فنی این کمیته، رای نهایی را صادر کنند که مشخص کننده ماندن یا رفتن اسکوچیچ است.

* کمیته فنی فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند؟

میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و اصغر مدیرروستا اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستند که توسط میرشاد ماجدی به این سمت منصوب شده‌اند.

چه کسانی اسکوچیچ را رد صلاحیت کردند؟

میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون و حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این جلسه شرکت داشتند که به طور مستقیم مسئول امور اجرایی این تیم هم هستند و همراهی آن ها در رد صلاحیت اسکوچیچ از نکات جالب توجه در این جلسه است.

همچنین نادر عزت‌اللهی، پدر سعید عزت‌اللهی است که طی روزهای گذشته همراه با بازیکنان معترض پیامی را در فضای مجازی منتشر کرده و وضع تیم ملی را وخیم خوانده بود، در این کمیته و در جلسه روز گذشته حضور داشته است.

سایر نفراتی که در این جلسه حضور داشتند پرویز مظلومی، ابراهیم قاسم‌پور، مرتضی محصص و اصغر مدیر روستا هستند که در این مقطع اسکوچیچ را گزینه مناسبی برای تیم ملی ندانستند.

به گفته سخنگوی کمیته فنی، رد صلاحیت اسکوچیچ به اتفاق آرا و با قاطعیت صورت گرفته و مخالفان این مسئله از جمله قاسم‌پور بعد از استماع سخنان سایر نفرات، با رد صلاحیت او موافقت کرده‌اند.

قاسمپور درباره اتخاذ این تصمیم گفت: ما تحت هیچ فشاری این تصمیم را نگرفتیم اما قاطعانه به این نتیجه رسیدیم که اسکوچیچ تمام شده است و نمی‌تواند به ما کمک کند.

نکته جالب توجه اینکه کمیته فنی در هنگام بررسی گزینه‌های مختلف به جای اسکوچیچ، صلاحیت کی‌روش را هم تایید نکرده است تا پرونده این مربی هم برای بازگشت به تیم ملی بسته شود و احتمالا گزینه‌های ایرانی، محتمل‌ترین نام‌های برای تصدی نیمکت تیم ملی باشند.

با توجه به تصمیم فعلی کمیته فنی، به نظر می‌رسد پرونده اسکوچیچ در تیم ملی ایران بسته شده و گروه معترض به سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی هم با این تصمیم مخالفتی ندارند

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا