ورزشی

آغاز مرحله نهایی تصمیم‌گیری درباره اسکوچیچ در فدراسیون فوتبال

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید از دوشنبه این هفته بررسی نهایی درباره وضعیت نیمکت تیم‌ملی انجام می‌شود.

به گزارش صفحه تجارت، احسان اصولی، سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره تکلیف نیمکت تیم‌ملی در فاصله چهار ماه تا جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: مرجع تصمیم‌گیری درباره سرمربی‌ تیم‌های ملی، هیات رئیسه فدراسیون است که تا این لحظه تصمیمی دال بر تغییر گرفته نشده است. البته شنونده دیدگاه‌های اهالی فن هست و اطلاعات و داده‌های خودش را به روز می‌کند. در این بین در دولت، وزارت‌خانه تخصصی ورزش، وزارت ورزش و جوانان است. آن‌ها هم تیم‌های فنی و تخصصی دارند که باید نظرات آن‌ها شنیده شود. ما باید از ظرفیت‌های فکری آن‌ها استفاده کنیم.

او افزود: بعضا خیلی‌ها دیدگاهی مخالفی دارند که باید این دیدگاه‌ها شنیده شود. در نهایت اما موضوع در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری می‌شود. معاون اول رئیس جمهور هم در توییتی این موضوع را تاکید کردند. باید بگویم شنیدم دیدگاه‌ها و نظرات به معنای پذیرش آن‌ها نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بیان کرد: تا این لحظه سرمربی تیم‌ملی دراگان اسکوچیچ است و آخرین تصمیم هیات رئیسه فدراسیون، ماندن اسکوچیچ است اما گوش کردن به نظرات مختلف به معنای نفی یا تایید این موضوع نیست.

اصولی در ادامه در واکنش به شنیده‌هایی مبنی بر جلسه علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی با معاون اول رئیس جمهور و درخواست آن‌ها مبنی بر تغییر اسکوچیچ اظهار کرد: این‌ها شنیده‌هاست. تاکید ما این است که برای جام جهانی، هر کدام نقش‌های مختلفی براساس اساسنامه و قانون داریم. این درست نیست که بازیکن، عضو هیات رئیسه یا هر عضو دیگری در فدراسیون فوتبال در نقش دیگری دخالت کند. در خصوص تغییر سرمربی، عرف در دنیای فوتبال می‌گوید که تعیین کننده مدیران فدراسیون و هیات رئیسه آن است. هیچ کجای دنیا بازیکن سرمربی عزل یا نصب نمی‌کند.

او درباره رفتن ماجدی و کامرانی‌فر به وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اطلاعی ندارم. اگر رفته باشند هم ایرادی ندارد چون دستگاه تخصصی رسیدگی به ورزش در ایران، وزارت ورزش است. قطعا دیدگاه‌هایشان به ما منتقل می‌شود و ما آن‌ها را جمع‌بندی می‌کنیم. خودکامه بودن ما در تصمیمات یا شنیدن نظرات مختلف، نقطه ضعف ما نیست. ما در محاسباتمان نقطه پایانی گذاشتیم و اینطور نیست که قرار نیست تا جام جهانی موضوع سرمربی تیم‌ملی ادامه پیدا کند. ما هر چه زودتر باید به نتیجه برسیم. امروز بین التعطیلین است اما دوشنبه، آخرین پردازش داده‌ها انجام می‌شود و نهایتا ما تصمیم نهایی‌مان را اعلام می‌کنیم. البته من روز اعلام نمی‌کنم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: پیشکسوتان و دستگاه‌های تخصصی در دولت و مجلس نظراتی داشتند که ما آن‌ها را دریافت کرده‌ایم. باتوجه به اطلاعاتی که من در اختیار دارم، تا این لحظه بالاتفاق تصمیم بر عدم تغییر سرمربی تیم‌ملی است.

اصولی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف تصمیمات فدراسیون از خارج از آن گرفته می‌شود، توضیح داد: به هیچ عنوان اینطور نیست. یک وقت یک داده‌ای به ما داده می‌شود که محاسبات ما را تغییر می‌دهد. برمبنای این محاسبات، آخرین جمع‌بندی ما صورت می‌گیرد. اگر داده‌ای که منجر به تغییر جمع‌بندی ما ارائه شود، هیات رئیسه اقدام می‌کند. باز تاکید می‌کنم که تصمیم با هیات رئیسه فدراسیون است.

او در پایان درباره وضعیت تصمیمات هیات رئیسه فعلی فدراسیون فوتبال پس از انتخابات ۸ شهریور گفت: اکثریت هیات رئیسه در تاریخ ۸ شهریور حفظ می‌شود و در نتیجه تصمیمی که الان گرفته می‌شود، بعد از ۸ شهریور هم نظر اکثریت است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا