بین‌الملل

رهبر انصارالله: کشورهای سازشگر، دشمن دشمنان اسرائیل هستند

رهبر انصارالله یمن، با انتقاد شدید از کشورهایی که دست به عادی‌سازی روابط با اسرائیل زده‌اند، گفت: این کشورها نسبت به همه کسانی که با اسرائیل دشمنی دارند، از جمله یمن خصومت دارند.

به گزارش سیمای وطن، به نقل از روسیا الیوم، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت روز هجدهم ماه مبارک رمضان گفت: هجوم به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی نشان دهنده تجاوزات دشمن اسرائیل به اسلام و مقدسات آن است.

وی افزود: کشورهای سازشگر که با اسرائیل عادی سازی روابط کرده‌اند، با مبارزان فلسطین خصومت داشته و آن‌ها را در رسانه های خود”تروریست” توصیف می‌کنند.

رهبر انصارالله گفت: کشورهایی مثل امارات و عربستان که تحت عنوان صلح به طرف آمریکایی و اسرائیلی پیوستند و با اسرائیل عادی سازی روابط کردند، آنچه را که قبلا تحت عناوینی مثل همکاری با اسرائیل پنهان می‌کردند، امروز تحت عنوان صلح انجام می‌دهند.

وی افزود: کشورهای سازشگر بر این باورند کوتاه آمدن مقابل اسرائیل و آمریکا مشکلی ندارد اما همین‌ها در برابر دیگران وحشی جلوه می‌کنند.

الحوثی این نظام‌ها را «مستبد» توصیف کرد و گفت که این کشورها نه تنها خواستار صلح و ثبات برای منطقه نیستند، بلکه با پول، رسانه‌ها و نفوذ سیاسی خود از  فتنه‌ها حمایت می‌کنند و با همه کسانی که با اسرائیل دشمن هستند، از جمله یمن دشمنی دارند.

رهبر انصارالله در بخش دیگری از سخنرانی‌اش به تحولات اخیر در اوکراین پرداخت و گفت: وقتی جنگی به نفع آمریکا باشد و آمریکا یک طرف آن باشد، نه تنها سطح هوشیاری در آمریکا به بالاترین سطح خود می‌رسد بلکه حتی همه جهان بسیج شده و از همه توان و نیروها برای جنگ با جبهه روبرو استفاده می‌کنند.

وی افزود: جنگ برای غرب در شدیدترین حالت خود است و بسیج نیرو و تحرکات نظامی و حتی تحریک ضعیفان به جنگ با روسیه به نفع آمریکا ادامه دارد. آن‌ها در مورد جنگ اوکراین نه دیگر مشکلی با استفاده از کودکان در جنگ دارند و نه مشکلی با استخدام زنان و هیچ چیز دیگر ندارند. هیچ چیز دیگر غیر قانونی نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اصل تحریم روسیه را در همه چیز از اقتصاد تا ورزش اجرا کردند و علاوه بر این، کمپین رسانه‌ای تبلیغاتی و تحریک‌آمیزی را به صورت گسترده و مستمر علیه روسیه آغاز کردند و مردم را به داوطلب شدن و مبارزه علیه روسیه فراخواندند و آنها را از اروپا و همه کشورهای دیگر تحریک کردند و هیچ مشکلی هم با این مساله ندارند. آنها جنگی وحشیانه و تمام عیار را علیه روسیه به راه انداختند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا