ورزشی

مروری بر آنچه “احمد دنیامالی” در تاریخ ورزش ایران برجایی گذاشت

احمد دنیامالی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برای دولت چهاردهم، یکی از مدیران موفق تاریخ ورزش کشوراست که تحول در قایقرانی و ارتقا جایگاه این رشته در ابعاد بین‌المللی یکی از اثرات مهم و موثر او محسوب می‌شود.

گزینه‌ی وزارت ورزش و جوانان در فرآیند رای اعتماد مجلس دوازدهم برای تشکیل دولت چهاردهم، مثبت بوده بطوریکهدر کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون محوری در این وزارتخانه، با رای قاطعی مواجه شده و در دیگر کمیسون‌هانیز مورد تایید قرار گرفته است.

آنچه مسلم است، مهم‌ترین پیشینه‌ی مدیریتی احمد دنیامالی در ورزش، حضور در راس فدراسیون قایقرانی بوده کهاتفاقا با افتخارات قابل توجهی همراه شده است و همچنان با توجه به بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ به عنوان یک معیارسنجش مهم برای سطح پیشرفت یک رشته و همچنین ۲ مدال طلا، ۱ نقره و ۲ نشان برنزی که قایقرانی برای کاروانورزش ایران به ارمغان آورد، بهترین دوران این فدراسیون  در ایعاد قهرمانی رقم خورد.

با معیار بازیهای آسیایی می توان احمد دنیامالی را همچنان یکی از مدیران موفق تاریخ ورزش کشور قلمداد کنیم. ازطرفی کرسی بین‌المللی رئیس وقت فدراسیون و ارتقا جایگاه بین‌المللی این رشته از اثرات مهم و موثر او در اینفدراسیون محسوب می‌شود که دیگر نتوانستیم آن نتایج را تکرار کنیم.

پس از تعلیق قایقرانی که در اثر برخورد شخصی و غیر منطقی با دنیامالی، گریبان این رشته را گرفت، اعتماد مجدداعضای مجمع به احمد دنیامالی در انتخابات ریاست فدراسیون در سال ۹۲، مستندی محکم بر رضایت جامعه‌ی اینرشته از این مدیر بود و پیام روشنی داشت  در تاکید بر اشتباهی که در برخورد حذفی با او صورت گرفت.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان  طبق معمولا همه‌ی وزارتخانه‌ها با موجی از موافقت و مخالفت‌ها مواجه شدهاست اما آنچه اهمیت دارد در روند رای اعتماد از مجلس که ابتدا با حضور در کمیسونهای مختلف آغاز می‌شود، او بااقبال بسیار مناسبی همراه شده و از همه مهمتر وجاهت مدیریتی احمد دنیا مالی در عرصه‌های مختلف از او یکچهره مقبول برای قرار گرفتن در راس وزارت ورزش و جوانان ساخته است.

بنابراین بهترین رویکرد آن است که به نمایندگان مردم خانه ملت اعتماد کنیم  و آنچه را آنها رای می‌دهند، بپذیریم و باپرهیز از فرافکنی، زمینه‌ی ایجاد یک بستر مناسب برای رشد و تعالی ورزش کشور را فراهم کنیم.

🖊 علیرضا صدرایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا