ورزشی

نگاهی به انتخاب وزارت پرمخاطب ورزش و جوانان در دولت چهاردهم

آنگاه که شعار وفاق ملی، محور تشکیل دولت مسعود پزشکیان شد، باید با نگاهی وسیعتر و فراجناحی‌تر، وزرایپیشنهادی به مجلس دوازدهم را مورد بررسی قرار داد و با این رویکرد می توان، نکات مثبتی را تیز برداشت کرد.

اولین واکنشی که پس از معرفی احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامیدر بین منتقدان مطرح و وایرال شد، تصاویر توئیت، حمایت و رای او به دکتر قالیباف است که وجه‌المصاله‌ی انتقاد بهرئیس جمهور قرار گرفته است.

این انتخاب از زاویه‌ی دید منطقی، یک اتفاق خوب محسوب می‌شود.

اینکه احمد دنیا مالی به عنوان یک مدیر باسابقه در ایران که سابقه معاونت دکتر قالیباف در شهرداری را داشته وحمایت خود را در انتخابات ریاست جمهوری علنی ساخته، قطعا نه تنها، مستندی منفی برای وزیر پیشنهادی وزارتورزش و جوانان نیست، بلکه یک نقطه قوت از باب شفافیت و صداقت همچنین معرفت و وفاداری به حساب می‌آید.

او در دولت وفاق ملی از سوی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان به جمع‌یندی نهایی رسیده و قطعا به عنوانیکی از مدیران همکار با دکتر قالیباف رئیس کنونی مجلس، منتسب به این رجال سیاسی هم قلمداد می‌شود.

اما با نگاهی منطقی و وسیعتر، این انتخاب، اتفاقا  مثبت ارزیابی می‌شود چرا که پشتیبانی رئیس قوه مقننه از وزیردستگاه حاکمیتی ورزش کشور به عنوان یکی از پرمخاطبترین وزارتخانه‌ها که بصورت مستقیم و غیر مستقیم با  ارتقا سطح سلامتی مردم و ایجاد شور و نشاط ملی در ارتباط است، حتی یک نقطه‌ی قوت برای وزیر پیشنهادی ورزشو جوانان است.

شاخصه‌‌های تجربه‌ی موفق در مدیریت فدراسیون قایقرانی و تسلط بر مناسبات بین‌المللی ورزش بدلیل برخورداری ازکرسی‌های بین‌المللی در ورزش که حتی در برهه‌ای از زمان نیز با وجود بی‌مهری‌هایی که دید، به داد قایقرانی ایرانرسید، برای  امیدواری نسبت به آینده‌ی این وزارتخانه کافی است مضاف بر اینکه بدنه نهادها و سازمانهایی که احمددنیا مالی مدیریت آنها را عهده‌دار بوده، سرمایه‌ی رضایت نیروی انسانی را از خود برجایی گذاشته است.

در این بین با احترام به مقبولیت های وزرای ورزش و جوانان دولت سیزدهم و زحماتی که متحمل شدند، اما آنچه اکنوندر این برهه‌ی زمانی اهمیت دارد، وفاق ملی برای موفقیت ورزش ایران است  که با پایان المپیک سی‌و‌سوم می‌تواند یکآغاز جدید برای دوره‌ای مبتنی بر علم و اندیشه در راستای قرار گرفتن در مسیر توسعه‌ی پایدار ورزش ایران عزیز باشد.

🖊 علیرضا صدرایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا