ورزشی

صالحی امیری از تصمیم‌گیری تا تصمیم‌سازی در تاریخ ورزش ایران

سیدرضا صالحی‌امیری نامی قابل اعتنا در سپهر سیاسی این نظام محسوب می‌شود و به عنوان یک چهره‌ی فرهنگی_ سیاسی، اثری مهم از خود در جامعه‌ی ورزش کشور برجایی گذاشته‌است.

آنچه از این چهره‌ی اصلاح‌طلب در عرصه‌ی ورزش در تاریخ به ثبت رسیده، سه‌ماه سرپرستی او در وزارت ورزش وجوانان دولت اول روحانی و همچنین یک دوره‌ی بیش از چهارساله در کمیته‌ ملی المپیک است.

او اکنون یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری دولت نیز محسوب می‌شود که می‌تواند نقش‌آفرینی موثری در انتخابوزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم در معرفی به خانه ملت داشته باشد.

آنچه مسلم است، صالحی امیری که در آزمون مسئولیت کمیته ملی المپیک، عملکرد به‌باد‌ماندنی به ثبت رساند اکنونبار دیکر در معرض قضاوت جامعه ورزش قرار دارد.

یکی از شاخصه‌های مثبت سیدرضا صالحی امیری را باید در تکریم جامعه‌ی مخاطب او در قالب درون و برون سازمانییافت، آنجا که این مدیر، ارزش منابع انسانی را همواره درک کرده و در رفتار و گفتار، احترام  بس عظیم برای آنها، قائلبوده است.

او در سه ماه حضورش در وزارت ورزش و جوانان و دوره‌ی چهارساله در کمیته ملی المپیک، جایگاه مادی و معنویکارکنان را مورد توجه و تمرکز قرار داد و یکی از اصلی‌ترین شعارهای کاری خود در توسعه‌ی انسانی را جامه‌ی عملپوشاند بطوریکه از صالحی امیری در اذهان کارکنان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک یک چهره‌ی فرهیخته وتوانا باقی مانده است.

پیشکسوتان و مدال‌آوران تاریخ ورزش ایران در دوره‌ی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک، عزتمندانه‌ترین دوران راسپری کردند.

موزه ملی ورزش ایران در زمان این مدیر افتتاح شد .

در زمان حضور او در کمیته ملی المپیک بیشترین کمکهای مالی در تاریخ این نهاد به فدراسیونهای ورزشی صورتگرفت  و در کمیته بین‌المللی المپیک نیز نفوذ خوبی پیدا کرده بود.

صالحی امیری در یک اقدام قابل توجه، به استان‌هایی که المپین‌های شاخصی داشتند، سفر می‌کرد و برای اولین بارتمرکز بر استان‌ها نیز در کمیته ملی المپیک، مصداق عینی یافت.

صالحی امیری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بسکتبال که اختلاف بین حامد حدادی چهره‌ی تاریخ ساز بسکتبال ایران ومهران شاهین طبع سرمربی وقت تیم ملی را با ورود به موقع حل کرد تا دوران اولین بازیکن ایرانی NBA زودتر از موعدخاتمه پیدا نکند.

در برابر کارزارهای بزرگی که در فضای مجازی برای او راه‌اندازی کردند، آرامش خود و ورزش را حفظ کرد.

در برابر چالشها؛ تدبیر، تلاش و آرامش داشت و زمینه‌ی بستر فنی و فرهنگی سازمان متبوع خود را از تعادل خارجنکرد.

برآیند اقدامات سیدرضا صالحی امیری، محبوبیت و مقبولیت خاصی از این چهره فرهنگی سیاسی در ورزش بهارمغان آورده است و دوره‌ی مدیریتی او را به یکی از فرازهای تاریخ ورزش کشورمان تبدیل کرده است.

هر چند که در قالب بازی‌های آسیایی و المپیک در دوره‌ی او، نتایج خاصی رقم نخورد اما شیوه‌ی مدیریتی صالحیامیری که مبتنی بر ارتقا جایگاه انسانی جامعه مخاطب خود بود، این مدیر را به یک انتخاب خوب در بین اعضایسازمانهایی که او در آنها حضور داشته، تبدیل کرده است.

و اینک در آستانه‌ی آغاز به فعالیت دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان، همگان نیک می‌دانند که نقش سیدرضاصالحی امیری تا چه حد در تشکیل کابینه و از جمله وزارت پرمخاطب ورزش و جوانان مهم و موثر است و این مدیرموفق می‌تواند این‌بار به عنوان یک تصمیم‌ساز، نقش مهم دیکری را از خود در سپهر ورزشی ایران به ثبت برساند وزمینه‌ی حضور یک مدیر توانمند و تاثیرگذار در وزارت ورزش و جوانان را فراهم آورد تا به مقبولیت و مشهوریت خوددر جامعه‌ی ورزش کشور، استمرار ببخشد.

🖊علیرضا صدرائی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا