ورزشی

دورخیز گروه لاکی برای پرورش نخبگان واترپلو‌ی ایران

گروه لاکی باتجربه‌تر از همیشه، سمت و سوی فعالیتهایش در رشته‌های آبی را با رویکرد کاملا علمی با تمرکز بر رویرده‌های سنی پایه برای پرورش نخبگان شنا و واترپلو ادامه می‌دهد.

امیرحسین کریمی از مربیان و مدرسان شنا با سابقه‌ی فعالیت موثر و موفق در رده‌های سنی پایه، در طی یک دهه‌یگذشته به یکی از چهره‌های شاخص در زمینه‌ی پرورش شناگران ماهر در کشور تبدیل شده است.

تمرکز بر روی کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی آموزش شنا که با بهره‌گیری از متدهای روز دنیا صورت‌گرفته، از گروهلاکی به عنوان یکی از آکادمی‌های مهم و مطرح شنا ساخته که توجه خانواده‌ها را جلب ساخته و اعتماد خوبی را بینمردم بوجود آورده است.

بدون شک برخورداری ورزش ایران از آکادمی‌هایی با شاخصه‌های فنی و فرهنگی، می‌تواند زمینه ساز توسعه‌ی پایداردر ورزش کشور باشد، به همین دلیل هر چه تعداد این آکادمی‌های تخصصی در رشته‌های مختلف افزایش یابد،

می تواند، بستر بهتری برای استعدادیابی و نخبه‌پروری در ورزش کشور پدید آورد و زمینه‌ی پرورش نسل‌های موفق رابصورت مستمر نهادینه کند.

آنچه مسلم است نقش‌آفرینی آکادمی‌های تخصصی نمود عینی در توسعه و تعالی ورزش کشور خواهد داشت و اگر باحمایت و هدایت فدراسیونها نیز همراه شود، قطعا ارزش افزوده‌ی آن به سمت تیم‌های ملی روانه می‌شود.

اکنون گروه لاکی پس از موفقیتهای مهم در زمینه‌ی آموزش‌های شنا به کودکان و نوجوانان، در زمینه‌ی رشته‌ی واترپلونیز، کار جدیدی را با ساختار حرفه‌ای با هدف پرورش استعدادهای واترپلوی ایران و حمایت آنها برای تبدیل شدن بهنخبگان واترپلوی کشور آغاز کرده است.

وحید رضایی یکی از چهره‌های شاخص تاریخ واترپلوی ایران است که با تحصیلات آکادمی در رشته‌ی دکترای تربیتبدنی و با بهره‌ از تجارب ارزنده در سمت مربیگری تیم‌های ملی واترپلوی ایران در همکاری مشترک با گروه ورزشیلاکی، آموزش واترپلو با اهداف یافتن استعدادها و پرورش نخبگان برای تیم‌های ملی را برای سه رده‌های  سنی زیر ۱۰،۱۲ و ۱۴ سال در استخر الهیه آغاز کرده است.

آموزش واترپلو در گروه ورزشی لاکی با محوریت وحید رضایی می‌تواند نقش مهمی را در رشد و توسعه‌ی واترپلویایران داشته باشد.

واترپلوی ایران بعد از قهرمانی در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ که پیامد آن در المپیک مونترال هم حضور یافت، دوران چندانموفقی را در عرصه‌ی قهرمانی سپری نکرد تا اینکه در فدراسیون کنونی با اندیشه‌های رضوانی، در بازیهای آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا بعد از چهار و چهار سال باز هم مدال گرفت و به مقام سوم رسید و در بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو درجمع ۴ تیم برتر قرار گرفت تا نمادهایی از پیشرفت در واترپلوی ایران دیده شود.

اکنون که واترپلو‌ی ایران بار دیگر در سپهر رشته‌های مدال‌آور ورزش ایران قرار گرفته، باید فعالیتهای آموزشیآکادمی‌هایی نظیر گروه ورزشی لاکی را به فال نیک گرفت و زمینه‌ی حمایتی از آنها را بیش از قبل فراهم کرد تا چه بسابه نیل جدید و موفقی از واترپلوئیستهای ایرانی دست یابیم.

آنچه مسلم است باید بپذیریم راه توسعه‌ی پایدار ورزش و از جمله واترپلو در گروه اقداماتی منطقی و حرفه‌ای است کهنمونه‌ای از آن در گروه ورزش لاکی در ورزش‌های آبی به مرحله‌ی بروز و ظهور رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا