ورزشی

تنیس مصداق پیشرفت و ترقی در ورزش ایران

تنیس ایران را نمی‌توان یک رشته آلویت دار در ورزش کشور نام برد که دلایل مختلفی در این مهم نهفته اما مصادیقفراوانی وجود دارد که می‌توان از این رشته به عنوان یک ورزش توسعه یافته نام برد.

چهار سال اخیر تنیس ایران با اتفاقات خاصی همراه بود بطوریکه راهیابی تیم‌ملی تنیس ایران ار دسته‌چهارم دیویسکاپ به مرحله پلی‌اف دسته دون یکی از بارزترین مصادیق پیشرفت در ابعاد قهرمانی این رشته است.

رویدادهای رقابتی تنیس در ایران، با افزایش چشمگیری همراه بود بطوریکه در سال‌های که شرایط اقتصادی، روزهایسختی را بوجود آورده بود، میزبانی رقابت‌های بین‌المللی سبب شد تا تنیسورهای فرصت ارتقا رنکینگ را داشته ومجبور به هزینه‌های فراوان برای سفرهای خارجی نباشند.

بازگشت رویداد رقابتی فیوچرز پس از سالها یکی دیگر از مصادیق بارز برای پیشرفت تنیس در ایران است، برگزاریرقابتهای متعدد بین‌المللی برای همه‌ی رده‌های سنی یکی از دلایل افزایش رونق این رشته در سال‌های گذشته بود کهموجبات آمادگی فراوان تنیسورهای ملی‌پوش را در میابقات دیویس کاپ رقم زد.

مشکات الزهرا صفی دختر تنیس باز ایران برای اولین بار با قرار گرفتن در رنکینگ ۷۴  جوانان جهان تاریخ سازی کردهبود و دیگر تنیسورها هم با افرایش چشمگیری در رنکینگ جهانی  توانستند دارای اعتبار تازه‌ای در دنیای تنیس شوند.

تیم ملی تنیس بانوان ایران نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت تا جاییکه در رویداد رقابتی بیلی جین کینگ کاپ، بانوانایران جواز حضور در مسابقات گروه دوم آسیا و اقیانوسیه را کسب کرد و در تنیس بانوان نیز، پیشرفت قابل ملاحظهرخ داد.

در طی سال‌های گذشته مسابقات جام حذفی تنیس به عنوان بک رویداد رقابتی مستمر در تاریخ این رشته با رشد بیشاز صد در صدی تیم‌ها همراه بوده تا جاییکه تعداد تیم‌ها حتی به بیش از یکصد تیم هم می‌رسید و این مهم نشانیواضح از ظرفیت این رشته در ابعاد همگانی است.

بازگشت مدیریت فدراسیون تنیس بر مرکز ملی این رشته در باشگاه استقلال نیز، نمادی از برخوردار شدن از یک ظرفیتخاص سخت افزاری برای پیاده‌سازی برنامه‌ها است.

رشد تنیس ساحلی، قرار گرفتن پدل در ریرمجموعه‌ی این رشته و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشوربرای توسعه‌ی این رشته در میزبانی‌ها و اردوها نیز، نمادی دیگر از توسعه برای تنیس ایران است.

تنیس ایران در سال‌های گذشته بیش از همیشه در قاب رسانه‌ی ملی به دید عموم رفت و این درحالی بود که برخی ازفدراسیونها از جمله‌ یک رشته پرطرفدار توپ و توری در زمینه گرفتن پخش مستقیم بسبارضعیف عمل کرد و نارضایتیرا برای مخاطبان خود بوجود آورد.

شکی نیست که تنیس ایران را نمی توان یک رشته پرافتخار برای ورزش ایران قلمداد کرد اما آنجا که معیارهای مقایسهبا شرایط قبل و بعد سنجیده می‌شود، قطعا تنیس ایران در چهارسال گذشته فرایند رو به رشد، توسعه و پیشرفت داشتهاست.

قطعا در دوره‌ی جدید تنیس ایران که از اول خردادماه آغاز می‌شود، انتظار از فدراسیون بسیار بیشتر این و توسعهیافتگی‌ها را باید در مسیر توسعه پایدار قرار دهد تا در پایان چهارسال بعد، موفق لقب بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا