ورزشی

سپاهان و مشکل از خودبیگانیگی

توقف خانگی سپاهان در رویارویی با استقلال خوزستان، دستیابی به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را بسیارسخت کرد تا این تیم با ستارگان گران‌قیمت، همچون سال‌های قبل در مسیر ناکامی باشد.

سپاهان که شروع مقتدرانه‌ای داشت در ادامه نتوانست برتری خود را در فوتبال ایران دیکته کند تا جاییکه شکست‌هایپیاپی آنها، سیرنزولی طلایی‌پوشان را رقم زد تا جاییکه اکنون ۹ امتیاز تا صدر جدول فاصله گرفته‌اند.

قطعا مسائل فنی در موقعیت کنونی سپاهان نقش اساسی دارد که در جای خود قابل بررسی است. اما آنچه نمود قابلتوجهی یافته از خودبیگانگی نسبت به شخصیت تیمی سپاهان است که همچنان با ۵ قهرمانی در لیک برتر در زمره‌ییکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شود.

سالهاست سپاهان جمعی از برتری‌های فوتبال را در کنار هم گرد می‌آورد اما در دستیابی به جام قهرمانی، موفقیتیحاصل نشده است.

این تیم که در زمانی با حضور ستارگانی چون محرم نویدکیا و محمود کریمی قهرمانی‌های مقتدرانه‌ای را بدستمی‌آورد و سپاهان را به یک قطب اصلی در فوتبال ایران تبدیل کرده بود به سمتی رفته که فصل قبل امید نورافکن بازیکنمطرح این تیم در بازی پرسپولیس _ استقلال بعد از گل تیم سابقش، در ورزشگاه آزادی شادی می‌کند و در این فصل همپس از تساوی مقابل پرسپولیس، شادمانی خود را از اینکه اجازه نداده‌اند پرسپولیس صدرنشین شود بیان می‌کند.

آنها شاید فراموش می‌کنند این تیم سپاهان است با یک اصالت تاریخی و فرهنگی و با انبوهی از هواداران عاشق کهقبل از اینکه پرسپولیس موفق به پوکر قهرمانی شد، این طلایی پوشان بودند که در قهرمانی پیاپی، هت نریک کردهبودند.

سپاهان آنقدر بزرگ هست  که برای خودش خوشحال یا ناراحت باشد نه برای پرسپولیس و استقلال.

خوشحالی زائدالوصف امید نورافکن از موفقیت دیگر تیم‌ها، فرسنگها با بزرگی سپاهان فاصله دارد.

او باید از اینکه سپاهان با صدر جدول فاصله گرفته ناراحت باشد نه آنکه صدرنشینی استقلال، مراتب خشنودی او رافراهم کند.

نورافکن باید در خصوص نقش خود و بازیکنان از فاصله‌ای که با صدر جدول ایجاد شده، توضیح بدهد فارغ از اینکهچه تیمی در صدر است.

دیگر بازیکنان این تیم نیز کم از تیم‌های سابق خود صحبت نکرده‌اند که این مهم نشانی دیکر از خودبیگانگی در جمعاین تیم پرطرفدار است.

شاید وقتی مدیر سابق این باشگاه نیز در برنامه ورزش و مردم به کری هواداران پرسپولیس و استقلال در خصوصستاره‌های سرخابی ورود می‌کند، نباید از جوانانی چون نورافکن انتظار داشت .

در هر حال علاوه بر مسائل فنی که بحث جداگانه‌ای دارد، باید پذیرفت سپاهان دارای خودبیگانگی شده و مسالهتوانمندی مورایس در مدیرت بازیکنان نیز در نوع خود سوالات فراوانی را بوجود آورده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا