ورزشی

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت

نادر کاشانی از مفاخر بسکتبال ایران که سابقه‌ی کاپیتانی تیم‌های ملی ارتش و بزرگسالان ایران را در کارنامه داشت،جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

نادر کاشانی با تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ بانکوک و همچنین بازیهای آسیایی ۱۹۷۴تهران شرکت داشت. او در چهار دوره رقابت های باشگاه هیا تهران با تیم پاس به عنوان قهرمانی دست یافت.

کاپیتان فقید تیم ملی بسکتبال ایران، مدتی به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان بستری بود و در نهایت به دلیلبیماری دار فانی را وداع گفت.کیومرث هاشمی وزیر ورزش نیز که چندی پیش با حضور در بیمارستان از مرحومکاشانی عیادت کرد، طی پیامی درگذشت او را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام وزیر ورزش و جوانان آمده است:

«زنده‌یاد نادر کاشانی نقش‌آفرینی ارزنده‌ای در بسکتبال آموزشگاهی، باشگاهی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و تیمملی بزرگسالان ایران داشت و دهه‌ی چهل و پنجاه با درخشش این مرد رعنا و تحصیلکرده همراه بود و به واسطه‌یاخلاق و رفتار نیکو، نام ماندگاری از خود در تاریخ ورزش کشور برجایی گذاشت

حسن نگهداری از مربیان باسابقه‌ی بسکتبال ایران نیز در پیامی از زنده‌‌نام کاشانی به عنوان یکی از نوادر و نوابغبسکتبال ایران نام برد. در پیام  مالک باشگاه آینده‌سازان تهران آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

زنده‌نام نادر کاشانی دوران پرفروغی را در تاریخ بسکتبال ایران در دهه‌های چهل و پنجاه سپری کرد و با نقشآفرینیموثر در قامت کاپیتان تیم ملی به یکی از چهره‌های ماندگار این رشته‌ی ورزشی دانشگاهی، تبدیل شد.

فقدان این پیشکسوت ارزنده‌ی بسکتبال ایران را به خانواده‌ی محترمشان و جامعه‌ی ورزش بویژه اهالی فرهیخته‌یبسکتبال صمیمانه تسلیت می‌گویم.

روح زنده نام نادر کاشانی در آرامش و رحمت الهی و خداوند به خاندان گرامیشان صبر و سلامتی عنایت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا