بین‌الملل

امیرعبداللهیان: اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف جنگ غزه است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارحه کشورمان امروز شنبه با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود دیدار و گفتگو کرد.

بعد از این دیدار دو وزیر خارجه در نشست خبری خود در خصوص نتایج رایزنی‌ها سخن گفتند.

وزیر خارجه لبنان در نشست خبری با امیرعبداللهیان گفت: لبنان هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهد بود و به دنبال استقرار آرامش در منطقه است. ما در خصوص جنایات در غزه صحبت کردیم و بر لزوم تلاش همه کشورها برای توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌ها به این منطقه تاکید کردیم.

امیرعبداللهیان: از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکردیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در نشست خبری با همتای لبنانی گفت: امروز گفتگوهای بسیار مهمی را با آقای وزیر و مقامات لبنان در خصوص وضعیت منطقه و همکاری‌های ایران و لبنان داشتیم.

وی افزود: ما تاکید داریم که جنگ راه حل نیست و از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکردیم. ما معتقدیم مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر ایستادگی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه عمل کرده است.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: البته بر جهانیان آشکار است که بیش از 4 ماه نسل کشی در غزه و کرانه باختری هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نداشته است. ایالات متحده آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند. مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی است، و مسیر دوم سخن گفتن از راه حل سیاسی است.

امیرعبداللهیان گفت: ما به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف جنگ و نسل کشی در غزه است.

وی افزود: از مقامات عالی لبنان و آقای وزیر در خصوص تحولات داخلی لبنان گزارشات امیدبخشی را دریافت کردیم. ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا