اسلایدورزشی

کشمکش برای شماره یک‌ها

آرمن ساروخانیان؛ از نساجی شروع کنیم که قرار است برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و تقویت تیمش را از درون دروازه شروع کرده. رحمتی فصل گذشته در آلومینیوم اراک تجربه خیلی خوبی از همکاری با حسین پورحمیدی داشت. این دروازه‌بان 25 ساله مهارهای سرنوشت‌سازی داشت و به آلومینیوم کمک کرد که یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ بیست و دوم را به نامش ثبت کند. پورحمیدی مزد این درخشش را با دعوت به تیم ملی گرفت و سه‌شنبه مقابل افغانستان اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد.

نساجی به‌دنبال پورحمیدی
رحمتی حالا مصمم است که پورحمیدی را با خودش به قائمشهر ببرد و می‌داند که با یک دروازه‌بان آماده نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده است. پورحمیدی می‌تواند یکی از مؤثرترین مهره‌های این تیم در لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان باشد. نساجی در برابر تیم‌های پرستاره غرب آسیا کار سختی دارد و فقط با دروازه‌بان و ساختار دفاعی مطمئن است که می‌تواند نتایج آبرومندی بگیرد.
البته گرفتن پورحمیدی که یکی از بهترین‌های این پست است کار آسانی نیست. او با تراکتور قرارداد دارد و باشگاه تبریزی تنها در صورتی به او اجازه جدایی خواهد داد که محمدرضا اخباری با این تیم تمدید کند.

کشمکش برای شماره یک‌ها

گفته می‌شود که آلترناتیور رحمتی برای این پست حامد لک است. سرمربی جدید نساجی اگر موفق به گرفتن پورحمیدی نشود، سراغ دروازه‌بان مس رفسنجان خواهد رفت. لک فصل گذشته از دروازه‌بان‌های موفق لیگ برتر بود و با پرسپولیس تجربه بازی در لیگ قهرمانان را هم دارد. آنچه تا امروز قطعی به نظر می‌رسد این است که رحمتی نمی‌خواهد فصل جدید را با علیرضا حقیقی شروع کند و کار شماره یک پیشین تیم ملی در این تیم را باید تمام شده دانست.

استقلال چشم به اخباری دارد
استقلال فصل گذشته هر دو جام را در لحظات آخر از دست داد و از نگاه هواداران یکی از مسببان آن حسین حسینی بود. آنها با دیدن درخشش بیرانوند درون دروازه رقیب خواهان دروازه‌بان بهتری هستند و حسینی فصل گذشته در بهترین حالت یک دروازه‌بان معمولی بود. او هرچند به تازگی در مصاحبه‌ای گفته که قصد جدایی از استقلال را ندارد، ولی باشگاه می‌خواهد گزینه مطمئن‌تری را به تیم اضافه کند. از اواسط فصل گذشته بحث مذاکره با اخباری داغ بود و ظاهراً دروازه‌بان تراکتور هم تمایل به حضور در استقلال دارد. باید دید حسینی در صورت اضافه شدن اخباری باز هم روی ماندن در استقلال اصرار خواهد کرد یا ترجیح می‌دهد به تیم دیگری برود.

کشمکش برای شماره یک‌ها
نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور درباره وضعیت این دروازه‌بان گفت: «چندین بار با اخباری مذاکره کرده‌ایم و رقم پیشنهادی باشگاه به این بازیکن در مقایسه با فصل گذشته، بسیار خوب است. اخباری از لحاظ تجربه و جایگاهش در تیم، یک بازیکن چندمنظوره است. این بازیکن به‌دلیل تسلط به زبان انگلیسی رابطه خوبی با بازیکنان خارجی تیم نیز دارد. همچنین با توجه به اتمام قرارداد مهدی کیانی می‌تواند نقش مهمی در فصل آینده ایفا کند. از طرف دیگر به این موضوع واقف هستیم که هر بازیکن حق دارد در مورد منافع و آینده خود تصمیم‌گیری کند. اخباری باید تمامی جوانب موضوع را بسنجد و بهترین تصمیم را برای آینده‌اش اتخاذ کند.»

زنگ خطر برای پرسپولیس
یکی از مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس در راه قهرمانی دوگانه علیرضا بیرانوند بود. او درون دروازه تقریباً بدون اشتباه بود و بارها با مهارهای حیاتی‌اش سرنوشت بازی را تغییر داد. او در بازیسازی پرسپولیس هم نقش مهمی داشت و کمک کرد که گردش توپ تیم به سبک دلخواه گل‌محمدی بخوبی اجرا شود.

کشمکش برای شماره یک‌ها
خبر پیشنهادات از لیگ عربستان برای بیرانوند زنگ خطری برای پرسپولیس است. این دروازه‌بان ملی‌پوش در روزهای گذشته با مدیریت باشگاه هم بر سر بدهی‌هایش اختلاف پیدا کرده و همین ممکن است احتمال جدایی‌اش را جدی‌تر کند. اگر بیرانوند دوباره لژیونر شود، پرسپولیس کار خیلی سختی برای جانشینی او خواهد داشت. دروازه‌بان‌های تراز اول در بازار محدودند و با گذشت زمان تکلیف همین چند دروازه‌بان مطمئن هم بزودی تعیین خواهد شد. اگر بیرانوند از پرسپولیس جدا شود، احتمالاً باشگاه مجبور به انتخاب یک دروازه‌بان خارجی خواهد شد.

257 251

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا