اسلایدورزشی

پایان ماه عسل، آغاز دلشوره هواداران پرسپولیس

مرتضی رضایی: دوباره دلشوره و دوباره همان مشکل یقه‌گیر برای تیم‌های لیگ برتری. این وسط تیم‌های قهرمان چالش بیشتری را تجربه می‌کنند. سال قبل هم دقیقاً استقلال در همین چاله افتاد؛ یعنی موضوع تمدید قرارداد. اصلا کسی سر در نیاورد که چه شد یکدفعه فرهاد مجیدی از تیمش رفت، خیلی از بازیکنان تمدید نکردند و استقلال به روزی افتاد که نه در لیگ به سرانجامی رسید و نه در جام حذفی. اگر قرار باشد بهانه‌های هواداری از داور و وزیر و خدم و حشم را دور بریزیم واقعاً کسی نفهمید چه بلایی در ابتدای این فصل سر استقلال آمد؛ طوری که حتی پول‌پاشی آجورلو و افزایش چندبرابری قراردادها هم نتوانست این تیم را سرپا نگه دارد و به قول دوآتشه‌های آبی‌پوش: «کمر تیم‌مان را شکستند.» امسال پرسپولیس قهرمان لیگ شد، جام حذفی را به خانه برد و خیلی راحت سوپرکاپ را هم برایش فرستادند تا یک سه‌گانه استثنایی را تجربه کرده باشد اما این خوشحالی آنها فقط یکی دو روز بیشتر طول نکشید. وقتی خبر رسید که قرارداد خیلی از بازیکنان کلیدی تمام است و از همه مهمتر اینکه یحیی گل‌محمدی هم درباره آینده کاری‌اش شفاف حرف نزده است. نه تنها شفاف، حتی اینکه کمی تردید را به دل هوادار انداخته که شاید از پرسپولیس جدا شود. این وسط خبرهای غیررسمی هم که شده‌اند مثل آتش در انبار باروت؛ مثل این خبر که یحیی به تیم‌های حوزه خلیج فارس می‌رود. یا این خبر که او می‌خواهد در تیم دیگری که حاشیه و فشار کمتری داشته باشد، فعالیت کند و این خبر آخر که مثل آخرین میخ می‌ماند بر تابوت؛ شاید یحیی بخواهد اصلاً یک فصل کامل استراحت کند. هر چند که تمام این اخبار گمانه‌زنی است اما یحیی به تعطیلات رفته، تلفن همراهش خاموش است و باشگاه هم طبیعتاً نمی‌تواند موضعی رسمی و منطقی در این خصوص بگیرد. فعلاً تنها جواب برای اینکه استرس هواداران را کم کند این است که باشگاه حمایت قاطع خودش از گل‌محمدی را اعلام می‌کند و منتظر است تا تعطیلات او به پایان برسد.

تا اینجای کار همه چیز خوب است اما آنچه که باعث شده تا دلشوره دوباره به جان هواداران سرخپوش بیفتد پیشنهاد وسوسه‌کننده یک تیم پرقدرت از لحاظ مالی است؛یعنی گل‌گهر. اگر یحیی تصمیم به ادامه مربیگری در فصل آینده لیگ برتر را داشته باشد و نخواهد یک فصل استراحت کند، یک پیشنهاد جذاب روی میز دارد. مدیران باشگاه گل‌گهر هنوز سرمربی تیم‌شان برای فصل آینده را انتخاب نکرده‌اند و در حال بررسی گزینه‌های موجود در بازار هستند. گفته می‌شود که مذاکرات اولیه با دو سرمربی اسپانیایی و یونانی انجام شده اما گویا با توجه به نوسانات نرخ ارز، هدف اول گل‌گهری‌ها انتخاب سرمربی داخلی است. چیدن پازل‌ها کنار هم و خبرهایی که از سیرجان به گوش می‌رسد ظاهراً روی تخته سفید باشگاه گل گهر یک نام آشنا هم نوشته شده است؛ یحیی گل‌محمدی. حتی خبری هم در همین یکی دو روز اخیر به بیرون مخابره شد. این خبر را اگر در کنار شایعات طول فصل بگذاریم و دوباره پازل‌ها را کنار هم بچینیم به این نقطه می‌رسیم که؛ گل‌محمدی – گل‌گهر، شاید اتفاق بیفتد. با این حال مشکل پرسپولیسی‌ها فقط آقای سرمربی نیست. آینده مبهم یحیی بدون شک وضعیت چند بازیکن این تیم را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد و حتی ممکن است آنها با سرمربی خودشان به تیم جدید کوچ کنند. بازیکنانی که بدون شک ستون‌های اصلی پرسپولیس را شکل می‌دهند.

علیرضا بیرانوند
یکی از ارکان اصلی قهرمانی پرسپولیس مشخص نیست که فصل آینده در این تیم باشد یا نه! بیرانوند که با قراردادی 3 ساله در نقل‌وانتقالات تابستانی سال گذشته به پرسپولیس پیوست، هنوز 2 فصل دیگر با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد دارد اما بند فسخ 250 هزار دلاری باعث شده تا دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس کار سختی برای جدایی از جمع سرخ‌ها نداشته باشد. البته که فعلاً طبق ادعای علیرضا، او پیشنهاد رسمی برای فصل آینده دریافت نکرده (پیشنهاد الهلال رسمی نبوده است) اما این احتمال وجود دارد که در صورت دریافت پیشنهاد در بازار تابستانه، با فعال‌سازی بند فسخ خود از تیم پرسپولیس جدا شده و دوباره لژیونر شود؛ اتفاقی که می‌تواند پرسپولیسی‌ها را با چالشی بزرگ در خط دروازه مواجه کند!

پایان ماه عسل، آغاز دلشوره هواداران پرسپولیس

سعید صادقی

سعید صادقی در قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی نیز نقشی اساسی داشت و حالا جدایی احتمالی‌اش می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به این تیم بزند. براساس اخبار منتشر شده مبلغ قرارداد سعید صادقی در فصل گذشته 15 میلیارد تومان برای یک فصل بوده که با آپشن قهرمانی و … او را گران‌ترین بازیکن ایرانی تیم پرسپولیس جلوه می‌داد. حالا با توجه به تعیین سقف بودجه 325 میلیارد تومانی برای پرسپولیس، حفظ و نگهداری سعید صادقی ستاره، سخت‌تر از راه رفتن روی کره ماه خواهد بود! جدایی احتمالی یحیی گل‌محمدی (سرمربی مورد علاقه سعید صادقی) نیز می‌تواند ماندن این ستاره در پرسپولیس را دشوارتر از گذشته کند. باید منتظر ماند و دید رضا درویش و مدیران باشگاه پرسپولیس چه تدبیری برای حفظ و نگهداری سعید صادقی و ستاره‌های خود دارند که قرارداشان به اتمام رسیده است؟

محمد عمری
بدون شک پدیده این فصل پرسپولیس و حتی لیگ برتر محمد عمری است. عمری که در پایان فصل با وجود مصدومیت‌ها نتوانست به درخشش در تیمش ادامه بدهد حالا با پیشنهادات وسوسه انگیزی روبه‌رو شده است. شنیده می‌شود که این بازیکن از پرتغال، بلژیک و قطر پیشنهاد دارد اما باید دید ترجیح او ماندن است یا در صورت جدایی یحیی او نیز راه رفتن را پیش خواهد گرفت.

عیسی آل‌کثیر
ستاره آخر فصل قرمزها هم با پایان فصل قراردادش با این تیم به پایان رسید. مهاجم گلزن تیم یحیی در آخرین اظهارنظرش در مورد تمدید با باشگاه اعلام کرده که تا این لحظه مذاکراتی انجام نشده و ماندن یا رفتنش در ابهام است.این خودش یعنی یک نگرانی جدید برای بازیکنی که در بزنگاه‌های مختلف دست تیمش را گرفته و خودش را در قلب هواداران حک کرده.

پایان ماه عسل، آغاز دلشوره هواداران پرسپولیس

گئورگی گولسیانی
در مصاحبه‌ای که با ایران ورزشی انجام داد از شرایط سخت گفت. از اینکه قرارداد سال دومش با پرسپولیس منوط به توافق طرفین بوده و او خیلی راحت می‌تواند از این تیم جدا شود. گولسیانی هم بدون شک از ارکان اصلی قهرمانی تیمش بود اما خودش گفته که اصلاً از پرسپولیس تماسی نداشته که بیاید تا قراردادش را تمدید کند. گولسیانی با قاطعیت گفته که اگر شرایط برایش جور نباشد در پرسپولیس نخواهد ماند.

مرتضی پورعلی‌گنجی
قرارداد مرتضی هم با پرسپولیس دو ساله است اما مثل همه قراردادهایی که در فوتبال ایران بسته می‌شود قطعاً بندی، ماده‌ای و تبصره‌ای در آن وجود دارد که با فعال کردنش می‌تواند از تیمش جدا شود. پورعلی‌گنجی در کنار گولسیانی دژ محکمی را ایجاد کرده بودند که عبور از آنها کار هر مهاجمی نبود. قطعاً با درخشش در این فصل مرتضی هم از خیلی تیم‌ها پیشنهاد خواهد داشت. پیشنهادهایی که اگر این مدافع را وسوسه کند بدون شک دودش در چشم پرسپولیس و هوادار خواهد رفت.

پایان ماه عسل، آغاز دلشوره هواداران پرسپولیس

بیشتر بخوانید:

258 258

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا