اسلایدورزشی

تابستان شلوغ استقلال!

سپهر ستاری: فصل ۰۲-۱۴۰۱ برای استقلال به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان رسید. آبی‌های پایتخت امیدوار بودند که با پیروزی در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس ناکامی در لیگ را جبران کنند ولی در نهایت این جام را هم تقدیم رقیب سنتی کردند. ناکامی در لیگ و جام حذفی در کنار حواشی مدیریتی باعث شده حالا شایعات مختلفی در خصوص تغییرات گسترده در استقلال شنیده شود و به نظر می‌رسد هواداران این باشگاه تابستان پر رفت و آمدی را تجربه کند.

در انتظار پایان اختلافات وزارت ورزش و سازمان خصوص‌سازی

استقلال در لیگ بیست و دوم از نظر مدیریتی یکی از بدترین فصول خود را سپری کرد. این تیم در این فصل سه مدیر مختلف به خود دید و حضور هر کدام از آن‌ها حواشی مختلفی داشت. آبی‌ها لیگ بیست و دوم را با مصطفی آجورلو آغاز کردند ولی ابهامات مالی دوران حضور او و قراردادهای نجومی که امضا کرد باعث برکناری‌اش شد تا علی فتح‌الله‌زاده پس از ۸ سال بار دیگر به استقلال برگردد. با حضور فتح‌الله‌زاده اوضاع استقلال بهتر نشد و در نهایت کار به حذف از لیگ قهرمانان آسیا رسید. موضوعی که از ضربه روحی سنگینی به کادر فنی و بازیکنان استقلال زد. حذف از آسیا به معنای پایان دوره کوتاه ولی پرحاشیه فتح‌الله‌زاده در استقلال بود و نوبت به سرپرستی حجت کریمی در مقطع پایانی رسید.

تابستان شلوغ استقلال!

در حال حاضر کریمی هم برای فصل جدید شرایط مشخصی ندارد و منتظر است تا مجمع باشگاه برگزار شود. مجمعی که فعلا درگیر اختلافات وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی شده و قرار است روز یکشنبه برگزار شود. از علی خطیر، ستار همدانی و و هادی طباطبایی به عنوان گزینه‌های حضور در هیات مدیره استقلال یاد شده ولی تاخیر در انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مشخص نبودن تکلیف حجت کریمی می‌تواند ضربه بزرگی به نقل و انتقالات باشگاه استقلال بزند.

تردید بزرگ درباره ساپینتو

پیش از آغاز فینال جام حذفی اغلب هواداران استقلال موافق تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو بودند ولی شکست مقابل پرسپولیس و حواشی سرمربی پرتغالی باعث شده او دیگر جایگاه محکمی نداشته باشد. تیم ساپینتو در دو بازی که مقابل پرسپولیس انجام داد نتوانست عملکرد قابل قبولی از خودش نشان دهد و مرد پرتغالی جنگ تاکتیکی را به یحیی گل‌محمدی واگذار کرد. شکست در دو دربی متوالی و دبل شدن مقابل سپاهان باعث شده تردیدها نسبت به ادامه همکاری استقلال و ساپینتو افزایش یابد. به خصوص که او محرومیتی چهارماهه هم دارد و اگر ماندنی شود مقطع ابتدایی فصل جدید را از دست خواهد داد.

در حال حاضر باشگاه استقلال به ساپینتو پیشنهاد داده تا براساس بند موجود در قراردادش برای یک فصل دیگر هم ماندگار شود که این موضوع برخلاف درخواست او برای افزایش مبلغ و زمان قرارداد است. در صورت جدایی ساپینتو احتمالا یک سرمربی خارجی روی نیمکت استقلال بنشیند و بعید است فصل بعد سرمربی آبی‌ها ایرانی باشد. البته در بین مربیان داخلی جواد نکونام هم هنوز شانس حضور در استقلال را دارد ولی شانس خارجی‌ها بیشتر است.

حجت کریمی وعده داده تا آخر این هفته تکلیف سرمربی مشخص خواهد شد که اگر قول او عملی شود استقلال دیگر زمان نقل و انتقالات را از دست نخواهد داد.

تابستان شلوغ استقلال!

ترکیب گران‌قیمت ولی ناقص!

تابستان گذشته استقلال هزینه زیادی را برای جذب بازیکن انجام داد ولی این تیم در چند پست به شدت مشکل داشت. دلیل اصلی این موضوع هم بسته شدن تیم بدون نظر سرمربی و عدم تقویت در نقل و انتقالات نیم فصل بود که در هفته‌های پایانی و دیدارهای حساس به خوبی خودش را نشان داد.

بدون شک برای فصل آینده مهم‌ترین ماموریت نقل و انتقالاتی آبی‌ها حفظ مهدی قایدی و محمد محبی خواهد بود. دو ستاره بوشهری که عملکرد فوق‌العاده‌ای در لباس آبی داشتند و با توجه به شرایط مالی استقلال و قوانین نقل و انتقالاتی کار این باشگاه برای حفظشان بسیار سخت خواهد بود.

از طرفی عملکرد پرنوسان حسین حسینی باعث شده بحث خرید یک دروازه‌بان جدید هم بسیار داغ شود و نام گلرهایی چون محمدرضا اخباری، حسین پورحمیدی و رشید مظاهری نیز مطرح شده است.

غیبت یک بازیساز خلاق در خط میانی هم یکی دیگر از نقاط ضعف استقلال بود. موضوعی که ساپینتو هم بابت آن گلایه داشت و می‌خواست در نقل و انتقالات نیم فصل یک هافبک بازیساز به ترکیب تیمش اضافه کند که در آن مقطع پنجره بسته مانع از جذب بازیکن شد.

با این حال استقلال ابتدا باید سرمربی خود را مشخص کند و بعد وارد بازار نقل و انتقالات شود تا اتفاقات فصل گذشته رخ ندهد.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا