اسلایدورزشی

یحیی مردی برای تمام فصول

زاوش محمدی: یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با این تیم دوباره قهرمان شد تا توانایی‌هایش را نشان دهد. گل محمدی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، توانست جام حذفی را هم ببرد تا بیشتر از قبل محبوب هواداران پرسپولیس شود.

تغییر تفکر گل‌محمدی با دستیاران جدید

یکی از تغییرات گل محمدی و تیمش نسبت به سالهای گذشته مربوط می شود به تغییر کادرفنی پرسپولیس. مرد شماره یک قرمزها ابتدای فصل تصمیم گرفت تا تغییرات گسترده ای در دستیارانش ایجاد کند و در وهله اول با داود فنایی و مظاهر رحیم پور خداحافظی و سپس حمید مطهری از جمع پرسپولیسی ها جدا شد. گل محمدی برای تغییر فلسفه بازی تیمش از دستیاران خارجی استفاده کرد. او حتی برای بیرانوند هم یک مربی خارجی استخدام کرد تا تمرکز گلر شماره یک تیم ملی بهم نریزد.

دستیاران خارجی گل محمدی فلسفه فوتبالی پرسپولیس را تغییر دادند و تیمی که دستش برای سایر تیم ها رو شده بود، با تاکتیکی جدید به مصاف حریفان می رفت و اگر به در بسته می خورد، برنامه ای برای شکستن دفاع تیم ها داشت.

پرسپولیس در لیگ بیست و دوم تنها در چند بازی انگشت شمار نتوانست قفل دروازه حریفان را باز کند و در بیشتر بازی ها موفق به گلزنی شد. گرچه پرسپولیس نتوانست عنوان بهترین خط حمله را از آن خود کند اما عملکرد فوق العاده خط دفاعی و بیرانوند، عنوان بهترین خط دفاعی را به پرسپولیسی ها داد.

یکی دیگر از نکات مثبت پرسپولیس در فصل اخیر، بدنسازی این تیم بود. یحیی برای بهبود شرایط تیمش از بدنساز نساجی استفاده کرد. قرمزها در سربلایی لیگ و در زمانی که سایر تیم ها کم آورده بودند توانستند صلابت خود را نشان دهند و تمام امتیازات ممکن را جمع کنند و قهرمان شوند.

یحیی مردی برای تمام فصول

خریدهای با کیفیت و مناسب

یکی دیگر از اقدامات مثبت گل محمدی در لیگ بیست و دوم خریدهای مناسبت و درست بود. یحیی که فصل پیشش را از خط دفاع ضعیف و دروازه بان ناآماده اش ضربه بود، در وهله اول بیرانوند را جذب کرد تا خیالش از خط دروازه راحت باشد. بیرانوند با بازگشتش به پرسپولیس نشان داد داشتن یک دروازه بان خوب برای یک تیم فوتبال از نان شب واجب تر است. همچین یحیی گولسیانی، پورعلی گنجی و اسماعیلی فر را جذب کرد تا خط دفاعیش را بیمه کند. او همچنین در خط میانی سروش رفیعی و سعید صادقی را به تیمش اضافه کرد تا خلا نبود یک بازیساز رفع شود.

شاید یکی از مهمترین خریدهای پرسپولیس در فصل اخیر لوکادیا بود. مهاجم هلندی که در برایتون بازی کرده بود و با عملکردش نشان داده بود یک گلزن بالفطره است. گرچه او در میانه راه پرسپولیس را تنها گذاشت اما یکی از بهترین خریدهای چندسال اخیر پرسپولیس بود.

گل محمدی برنده جنگ با پرتغالی‌ها

پرسپولیس قبل از استقلال در جام حذفی دست به کار بزرگی زده و سپاهان را هم با نتیجه‌ای پرگل در اصفهان شکست داده بود. در واقع گل‌محمدی برای رسیدن به این جام مربیان مطرح پرتغالی یعنی مورایس و ساپینتو را شکست داد. او در لیگ برتر هم توانسته بود مچ ساپینتو را بخواباند و در نهایت قهرمان شود. در لیگ برتر سپاهان نایب‌قهرمان شد و در جام حذفی استقلال تا فینال بالا آمد اما گل‌محمدی تقریبا تمام بازی‌های بزرگ همه جام‌ها را برد و با شکست دادن پرتغالی‌ها دبل کرد. سپاهان در تهران توانست با گل دقیقه پایانی از سد پرسپولیس عبور کند اما در جام حذفی با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شاگردان یحیی شده بود.

گفتنی است پرسپولیس با بردن استقلال برای هفتمین بار قهرمان جام حذفی و از این حیث با رقیب دیرینه برابر شد.

یحیی مردی برای تمام فصول

یحیی به برانکو سلطان رسید

پرسپولیس با پیروزی در دربی علاوه بر قهرمانی جام حذفی برای سومین بار در فوتبال ایران دبل کرد. پیش از این پرسپولیس با علی پروین و برانکو به چنین عنوانی رسیده بود. حالا یحیی گل محمدی نامش را در کنار این دو مربی پرافتخار ثبت کرد. یحیی همچنین با قهرمانی در فصل اخیر، رسما از زیر سایه برانکو در آمد و کاملا این قهرمانی را باید به نام او ثبت کرد.

258258

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا