اسلایدورزشی

ساپینتو به خاطر همین پنالتی‌ها یزدانی را رد کرد!

ایمان گودرزی؛ پرسپولیس دیروز در یک بازی جذاب و تماشایی موفق به شکست تیم سپاهان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس و کارشناس فعلی فوتبال تعویض های یحیی و تمرکز نداشتن سپاهان را دلیل اصلی رقم خوردن نتیجه 4-2 دانست و معتقد است که پرسپولیس اگر این روند را حفظ کند می‌تواند بار دیگر صدر را از زرد پوشان پس بگیرد. متن کامل این مصاحبه را می‌توانید در ادامه بخوانید:

*ارزیابی شما از بازی پرسپولیس سپاهان؟

بازی بسیار حساسی بود که با نماییش بسیار خوب دو تیم همراه بود، نکته عجیبی که من از دقایق ابتدایی بازی در سپاهان دیدم این بود که این تیم مثل بازی های گذشته خود پرس نمی‌کند و اصلا فشاری به پرسپولیس وارد نمی‌کند، همین نقطه ضعف باعض شد که پرسپولیس از این فرصت استفاده کند و به گل برسد. هدف پرسپولیسی ها فضای پشت سیاوش بود و ناهماهنگی سپاهانی ها باعث شد که یزدانی مجبور به پنالتی دادن بشود و گل اول پرسپولیس به ثمر برسد. از طرف دیگر پرسپولیس از سمت چپ و راست خط دفاعی ضعف داشت و سپاهانی ها با نفوذهایی که داشتند موفق شدند که به بازی برگردند و بازی را مساوی کنند، سمت چپ پرسپولیس از نظر دفاعی ضعیف بود اما وحید امیری نفوذهای بسیار خوبی را انجام می‌داد. اما نقطه عطف بازی شروع نیمه اول وقت های اضافه بود که سروش رفیعی به بازی آمد. با آمدن سروش خلاقیت به خط هافبک تیم اضافه شد و این بازیکن به عنوان بازیکن آزاد در میانه میدان مهاجمان تیم را صاحب موقعیت می‌کرد. در نهایت دیدیم که پرسپولیس باز هم از ناهماهنگی خط دفاعی سپاهان استفاده کرد و پرسپولیس با پنالتی اخراج یزدانی به گل سوم رسید. سپاهان با مصدومیت دانشگر ضربه سختی خورد و همین باعث شد شاگردان یحیی بهترین استفاده را از خط ناهماهنگ پرسپولیس بکنند.

آشتیانی: درآمدزایی از فوتبال پایه را بلد نیستیم/ والدین با آینده فرزندان بازی نکنند

*2 پنالتی که سیاوش یزدانی داد حواشی بسیار زیادی به همراه داشت.

ساپینتو به خاطر همین پنالتی ها یزدانی را رد کرد، کاملا مشخص بود که یزدانی در این بازی تمرکز کافی ندارد و دو پنالتی را به پرسپولیس تقدیم کرد، پرسپولیس بازی امروز رو به خاطر عدم تمرکز یزدانی و خلاقیت سروش برد.

*این نتیجه می‌تواند تاثیری بر روند دو تیم در لیگ هم داشته باشد؟

پرسپولیس اگر همین روند را ادامه دهد می تواند به صدر جدول برگردد، از طرفی سپاهان که تیم بسیار یک دست و قدرتمندی دارد نیز بیکار نخواهد نشست و حتما نقاط ضعفش را ترمیم خواهد کرد تا به این راحتی صدر را از دست ندهد.

*پریرا خرید جدید پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

از نظر من بازیکن بسیار خوبی بود، خیلی سرحال بود و خودش را به خوبی در فضاهای خالی دفاع حریف قرار می‌داد تا هم تیمی ها به او توپ را برسانند، یک موقعیت خیلی خوب هم داشت که متاسفانه به گل تبدیل نشد.

بیشتر بخوانید:

257 251

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا