اسلایدورزشی

تالاخادزه معروف است،درست مثل علی دایی شما

سعید زاهدیان:ورزشگاه لوسیل، بازی آرژانتین و هلند؛ کنار ما نماینده فدراسیون گرجستان نشسته. گهگاهی با هم حرف می‌زدیم و اغلب صحبت ما پیرامون بازی جنجالی و پرحاشیه‌ای بود که می‌دیدیم. آنقدر بازی جنجالی شد که فرصت نشد درمورد فوتبال گرجستان پرس و جو کنیم. دلمان می‌خواست دلایل دعوت نشدن گئورگی گولسیانی به تیم‌ملی این کشور را بپرسیم.
فردای آن شب، برای بازی انگلیس و فرانسه به البیت رفتیم؛ مسیر طولانی بود و زود راه افتادیم تا چند ساتی قبل از بازی در ورزشگاه باشیم و حواشی و اتفاقات این بازی را کامل ببینیم. نیم ساعت مانده به بازی، یکنفر روی شانه من زد و به فارسی گفت: «سلام…بشینم!»
همان رفیق گرجستانی دیروز بود که دوباره صندلی‌اش کنار ما قرار داشت؛ بعد از نشستن و احواپرسی و صحبت درباره پیش‌بینی نتیجه، مستقیم سراغ گولسیانی رفتیم و پرسیدیم: «چرا این مدافع به تیم ملی شما دعوت نمی‌شود؟»
جواب دقیق و کاملی داشت: « گولسیانی مدافع بسیار خوبی است و می‌تواند در تیم ملی گرجستان بازی کند اما نظر مربی روی دو مدافع میانی دیگر است و آن ها را دعوت می‌کند.»
گولسیانی در مصاحبه‌هایی که در ایران انجام می‌دهد، اغلب می‌گوید که نمی‌داند دلیلش چیست؟ آیا دو مدافع دیگر تیم گرجستان از گولسیانی بهتر هستند که جواب می‌دهد: « یکی از آن‌ها گوران کاشیا بازیکن فعلی باشگاه اسلوان براتیسلاوا است که با بیش از 100 بازی ملی کاپیتان گرجستان است. کنار او داویت خوچولوا بازی می‌کند که او عضو باشگاه کپنهاکن دانمارک است و زوج هماهنگی با هم ساخته‌اند. مربی تیم‌ملی روی این دو بازیکن نظر دارد ولی از نگاه خیلی‌ها در گرجستان، گولسیانی هم می‌تواند به تیم‌ملی دعوت شود در رسانه‌های گرجستان هم این موضوع مطرح است اما تصمیم نهایی همیشه با سرمربی است و کسی هم در فدراسیون در کار او دخالت نمی‌کند.»
موضوع بعدی درخصوص مسابقات جهانی وزنه برداری در کلمبیا بود؛ جایی که لاشاتالاخادزه رکوردار وزنه برداری دنیا با هدف کسب طلایی دیگر به میدان رفت و این مدال را هم به دست آورد. آیا او در ورزش شما خیلی محبوب است؟ جواب رفیق گرجستانی ما جالب بود:« تالاخادزه خیلی خیلی در کشور ما محبوب است. مثل علی دایی در کشور شما. در المپیک ریو، رقابت او و رقیب ایرانی‌اش-بهداد سلیمی- باعث جذابیت مسابقات شده بود که همه در خیابان‌ها و رستوران‌های کشورمان این مسابقه را دنبال می‌کردند. خیلی‌ها ماشین‌ها را پارک کرده بودند و ایستاده از پشت شیشه مغازه‌ها با استرس و هیجان این رقابت حساس را نگاه می‌کردند.همه ما پیگیر اخبار او هستیم.»

بیشتر بخوانید:

257 251

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا