اسلایدورزشی

به دنبال پایان خوش در جام جهانی

ایمان گودرزی؛ کرواسی و مراکش که در مرحله گروهی جام جهانی 2022 با هم روبه‌رو شده بودند بازی نیمه‌نهایی خود به ترتیب برابر آرژانتین و فرانسه را باختند تا امشب در ورزشگاه خلیفه برای مدال برنز تورنمنت قطر با هم بازی کنند. تیم زلاتکو دالیچ به آسانی و با نتیجه 3 بر صفر برابر لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش شکست خورد و شیرهای اطلس اگرچه سرسختی نشان دادند اما بازی با مدافع عنوان قهرمانی جهان را 2 بر صفر واگذار کردند.

کرواسی در جام جهانی قبلی تا فینال و در این جام تا نیمه‌نهایی رفت بدون آنکه در وقت عادی مسابقه ای حذفی را ببرد ضمن اینکه این تیم با مدال برنز جام جهانی آشنا نیست چون تیم میروسلاو بلاژویچ در نخستین تجربه جهانی خود در سال 1998 در بازی رده‌بندی، برابر هلند 2 بر یک به پیروزی رسید. اما تیمی که تخصصش وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی است خوشحال نمی شود اگر بداند هرگز بازی رده‌بندی جام جهانی به ضربات پنالتی کشیده نشده علاوه بر آنکه با تیمی روبه‌رو می‌شود که هواداران بسیار زیادی در قطر دارد، هوادارانی که در آخرین فرصت، تمام تلاششان را برای موفقیت تیم به کار می بندند.

به دنبال پایان خوش در جام جهانی

مراکش نخستین تیم آفریقایی است که به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی راه یافته و اگر می‌توانست ضربات آخر را بهتر بزند، شاید داستان باورنکردنی اش با رسیدن به فینال ادامه پیدا می کرد. تیم ولید رکراکی فرانسه را به زحمت انداخت اما ضربه آکروباتیک تئو هرناندس و گل آسان راندال کولو موانی، 44 ثانیه بعد از ورودش به زمین، برای پیروزی آبی ها کافی بود. مصدومیت نصیر مزروعی، رومن سایس و نایف آکرد هم مزید بر علت شد هرچند این تیم در بازگشت به خانه مانند قهرمانان مورد استقبال قرار می گیرد علاوه بر اینکه فرصت رسیدن به مدال برنز را هم دارند.

تیم رکراکی قبل از گل هرناندس در پنج بازی قبلی خود از بازیکنان حریف گل نخورده بود اما همچنان می‌توانند نخستین تیم بعد از اسپانیای قهرمان 2010 شوند که در یک جام جهانی پنج کلین‌شیت به نامشان ثبت می‌شود. کرواسی و مراکش چند هفته قبل در گروه F با یکدیگر به تساوی بدون گل رسیدند و کرواسی تنها پنج ضربه به سمت دروازه حریف روانه کرد؛ یک نمایش دفاعی خوب دیگر می تواند دستاورد غرورآمیز تیم شمال آفریقا را کامل کند.

اخبار تیمی

در دقیقه 50 باخت به آرژانتین، یکی از ستاره های خط میانی کرواسی، مارسلو بروزوویچ مجبور به ترک زمین شد و شاید به این بازی نرسد. یوشکو گواردیول هم خود را به بازی آرژانتین رساند اگرچه روی گل سوم حریف جلوی لیونل مسی تحقیر شد. دالیچ گفته روی هیچ بازیکنی که صددرصد آماده نباشد، ریسک نمی کند و ممکن است لاورو مایر یا کریستین یاکیچ جای بروزوویچ و یوسیپ سوتالو جای گواردیولا را بگیرند. اگر ایوان پریشیچ در این بازی گل بزند با هفت گل و یکی بالاتر از داور شوکر بهترین گلزن تاریخ کرواسی در جام جهانی می‌شود.

به دنبال پایان خوش در جام جهانی

آکرد قبل از بازی با فرانسه کنار گذاشته شد و سایس و مزروعی به ترتیب بعد از20 دقیقه و یک نیمه بیرون آمدند و بعید است رکراکی روی آنها ریسک کند.

ترکیب احتمالی

کرواسی: لیواکوویچ؛ یورانوویچ، لوورن، سوتالو، سوسا؛ مودریچ، یاکیچ، کوواچیچ؛ ولاشیچ، کراماریچ، پریشیچ

مراکش: بونو؛ حکیمی، الیامیق، داری، عطیه الله؛ اوناهی، امرابط، الملاح؛ زیاش، النصیری، بوفال

بیشتر بخوانید:

257 251

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا