بین‌الملل

روسیه : به کشورهایی‌ها که قیمت را پایین نگه دارند، نفت نمی فروشیم

به گزارش سیمای وطن به نقل از رویترز، نواک دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه همچنان یکی از تامین‌کنندگان قابل اتکای نفت باقی می‌ماند اما پایین نگه داشتن سقف قیمت در مورد نفت روسیه باعث کاهش عرضه نفت این کشور می‌شود.

در همین حال، خبرگزاری روسی ریا روز دوشنبه گزارش کرد که شرکت دولتی انحصاری نفت روسیه ترانس نفت، پیشنهاد اوکراین را برای افزایش حق انتقال نفت صادراتی به اروپا، بررسی می‌کند.

شبکه بلومبرگ پیش از این نوشته بود که اوکراین قصد دارد از اول ژانویه (۱۱ دی ماه)، مبلغ دریافتی را برای انتقال هر تن نفت روسیه به مجارستان و اسلواکی از خاک خود، با ۲.۱۰ یورو افزایش، به ۱۳.۶۰ یورو برساند.

تجار اروپایی با توجه به محدود بودن منابع جایگزین، با عجله در حال پر کردن تانکرهای ذخیره‌سازی این منطقه با گازوئیل روسیه قبل از اجرای ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور در ماه فوریه هستند.

اتحادیه اروپا که بشدت به واردات دیزل (گازوئیل) از روسیه وابسته است، تا ۵ فوریه (۱۶ بهمن) واردات همه محصولات نفتی روسیه را منع خواهند کرد. این اقدام بروکسل به دنبال اجرای ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از ماه دسامبر اجرایی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا