اسلایدورزشی

اینفانتینو: از فوتبال و عدالت دفاع می‌کنم

به گزارش خبرنگار صفحه تجارت از دوحه، جیانی اینفانتینو در فاصله یک روز مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، در نشستی خبری حاضر شد.

رییس فیفا صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: امروز احساس می‌کنم که یک قطری هستم. یک عرب هستم و یک آفریقایی؛ یک از کار افتاده یا یک کارگر مهاجر. من مجبور نیستم از قطر دفاع کنم، آنها می‌توانند از خودشان دفاع کنند. من از فوتبال و عدالت دفاع می‌کنم.

اینفانتینو با اشاره به اتفاقات و آزار و اذیت کارگران مهاجر گفت: اگر اروپا واقعاً به سرنوشت این جوانان اهمیت می‌داد، برای آنها شرایط ورود ایجاد می‌کرد. آن‌ها کانال‌های قانونی ایجاد کنند که حداقل تعدادی از این کارگران بتوانند به آنجا بیایند.

رییس فیفا افزود: در قطر نیز البته ضعف هایی وجود دارد و باید به آنها پرداخته شود. سه سال پیش که به اینجا آمدم، از همان اولین ملاقاتم به صورت مستقیم به موضوع کارگران مهاجر پرداختم. ما باید به آفریقاییها امید بدهیم تا نیازی به عبور از مدیترانه نداشته باشند تا شاید زندگی بهتری پیدا کنند نه اینکه در دریا جانشان را از دست بدهند. باید به آنها امید بدهیم که مانند همه در مسائل مختلف مشارکت داشته باشند.

ادامه دارد…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا